همایش بین‌المللی مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت فردا آغاز می شود

شانا _ گروه نفت: چهاردهمین همایش موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با رویکرد "مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت؛ سیاست‌ها و بهترین تجربه‌ها" صبح فردا (دوشنبه 28 دی) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، این اقدام به منظور شناسایی و پاسخ‌گویی به مسائل پیش رو و چالش‌های آتی در حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار می‌شود.

هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس، به‌اشتراک‌گذاری دستاوردهای پژوهشی و معرفی بهترین تجربه‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت در حوزه منابع انسانی با رویکرد علمی – کاربردی برای مسئولان، متخصصان و کارشناسان صنعت نفت است که با فراخوان مقاله و دعوت از متخصصان و مدیران صنعت نفت انجام می‌شود.

سیاست‌گذاری مدیریت منابع انسانی، برنامه‌ریزی مدیریت منابع انسانی و کارکردهای مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، محورهای چهاردهمین همایش بین المللی نفت و گاز مؤسسه مطالعات بین المللی انرژی را تشکیل می‌دهد.

مدیریت استعدادها

روند تحول مدل‌ها و رویکردهای مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت ایران و جهان، نیازها، کارکردها و فرصت‌های آینده، آسیب‌شناسی ارزش‌ها، اهداف و استرات‍‍‍ژی‌ها و تأثیر خصوصی‌سازی و تفکر بنگاه داری بر منابع انسانی، از جمله موضوع‌هایی است که در محور سیاست گذاری مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت در این همایش بررسی می‌شود.

فرآیند توسعه قابلیت‌های منابع انسانی (رهبری، فرهنگ، ساختار سازمانی و شایستگی‌ها)، آینده‌نگری منابع انسانی در صنعت نفت (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت)، آسیب شناسی نظام جامع منابع انسانی، مدیریت و رهبری، شیوه‌های پرورش مدیران آینده، تأثیر قوانین دولتی (نظام ها، دستورعمل ها و ...)، طراحی مدل مطلوب برای مدیریت استعدادها و زنان کارمند و مسائل ویژه آنها نیز در محور برنامه ریزی مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت در چهاردهمین همایش بین المللی نفت و گاز ارزیابی می‌شود.

کارکردهای مدیریت منابع انسانی

در محور کارکردهای مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، فرآیند برنامه ریزی، جذب و به‌سازی منابع انسانی، سیستم‌ها و روش‌های نوین در به کارگیری و خروج منابع انسانی و نقش بازنشستگان مورد توجه قرار می‌گیرد.

ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد منابع انسانی، روش‌های طراحی مسیرهای رشد شغلی ‌(کارراهه) توسعه و چرخش شغلی، آسیب شناسی انگیزش و جبران خدمات و اعطای پاداش در صنعت نفت، تناسب میان محیط شغلی و زندگی به ویژه در مناطق عملیاتی، مدیریت دانش و اطلاعات مرتبط با نظام‌های منابع انسانی، بهره‌وری و حسابداری منابع انسانی و اخلاق حرفه‌ای در منابع انسانی، از دیگر این عنوان‌هاست.

کد خبر 151246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =