فکور: میدان نفتی سومار برای توسعه به شرکت نفت مناطق مرکزی واگذار شد

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تحویل میدان نفتی سومار برای انجام عملیات توسعه به این شرکت خبر داد و گفت: با مهار چاه 24 نفت‌شهر، عملیات توسعه میدان نفتی سومار به زودی آغاز می‌شود.

مهدی فکور در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: میدان نفتی سومار که کشف آن 17 بهمن ماه سال گذشته در مراسم امضای قرارداد طرح توسعه میدان گازی کیش از سوی دکتر میرکاظمی، وزیر نفت، اعلام شد، در شرق میدان نفت شهر و شمال غرب میدان گازی تنگه بیجار قرار دارد.

وی تصریح کرد: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، یک چاه اکتشافی در این میدان حفاری و این میدان را کشف کرده و هم‌اکنون میدان سومار و این چاه برای انجام عملیات توسعه به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تحویل شده است.

به گفته فکور، قرار بود شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با انجام عملیات تعمیر، این چاه را تولیدی و چاه‌های توسعه‌ای جدیدی در این میدان حفر کند که با وقوع رویداد چاه 24 نفت‌شهر، انجام این عملیات به پس از مهار چاه موکول ‌شد.

وی با بیان این که میدان سومار یک میدان غیر مشترک است، اظهار داشت: هم‌اکنون اطلاعات موجود در باره این میدان، اطلاعات استخراج شده از یک چاه است؛ از این رو آمارهای دقیق از ذخایر درجا و قابل استحصال، همچنین پیش‌بینی حجم تولید آن با حفاری چاه‌ها و تکمیل آزمایش‌ها در آینده ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یادآور شد: پس از آغاز عملیات توسعه، تولیدی شدن چاه اکتشافی و حفاری چاه‌های جدید در این میدان، به طور قطع آزمایش‌های اولیه در میدان سومار کامل و اطلاعات کاملی در باره مخزن آن ارائه می‌شود.

به گزارش شانا، منطقه سومار از توابع شهرستان قصر شیرین در استان کرمانشاه است؛ بر اساس برآوردهای اولیه نفت درجای این میدان 475 میلیون بشکه و نفت قابل استحصال آن 70 میلیون بشکه برآورد شده است.

کد خبر 155311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =