شانا _ گروه بین الملل: موسسه فکتس گلوبال انرژی احتمال داد خرید ال.ان.جی از سوی قاره آمریکا در سال جاری و سال آینده میلادی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگاز سنگاپور، بر پایه گزارش بخش مشاوره بازار انرژی مؤسسه فکتس گلوبال انرژی، در پی بهره برداری از پایانه های دریافت گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) در آمریکای لاتین و افزایش تقاضا در بازارهای نوظهور، خرید این ماده از سوی قاره آمریکا افزایش می یابد.

این موسسه همچنین پیش بینی کرد: کشورهایی همچون مکزیک، شیلی، آرژانتین، برزیل و آمریکا احتمال دارد خرید ال.ان.جی خود را در سال جاری میلادی بیش از 50 درصد و در سال 2011 میلادی 15 درصد افزایش دهند.

احتمال می رود اروپا خرید ال.ان.جی خود را در سال جاری میلادی حدود 5 درصد افزایش و در سال 2011 واردات این ماده را کاهش دهد؛ این در حالی است که کشورهای آسیایی ممکن است واردات ال.ان.جی را افزایش دهند.

سوک چینگ وانگ و شهریار فشارکی، از تحلیلگران این موسسه انرژی اعلام کردند: در پی بهره برداری از پایانه ال.ان.جی «گلدن پس» شرکت قطر پترولیوم در تابستان 2010 احتمال می رود آمریکا یک خریدار عمده ال.ان.جی برای حوزه اقیانوس اطلس و قطر باقی بماند.

بنابر گزارش این موسسه، تجارت ال.ان.جی جهان سال 2009 میلادی با 5/6 درصد افزایش به حدود 180 میلیون تن رسیده است.

موسسه فکتس گلوبال انرژی همچنین گزارش داد: با آن که واردات ال.ان.جی آسیا در سال 2009 کاهش 9/2 درصدی را تجربه کرد، اما اروپا و قاره آمریکا به ترتیب رشد 23 درصدی و 36 درصدی را تجربه کردند.

آسیا، بزرگ ترین مصرف کننده ال.ان.جی جهان، سال گذشته میلادی 113 میلیون و 600 هزار تن از این ماده را مصرف کرده، در حالی که مصرف ال.ان.جی اروپا در همان سال 51 میلیون تن و قاره آمریکا 15 میلیون و 200 هزار تن بوده است.

احتمال می رود در پی افزایش تقاضای سوخت از سوی نیروگاه های تولید برق در خاورمیانه، واردات ال.ان.جی این منطقه در سال جاری و سال آینده میلادی افزایش یابد. 

کد خبر 155765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =