شانا _ گروه بین الملل: موسسه فکتس گلوبال انرژی اعلام کرد تقاضای ال.ان.جی در کشورهای آسیایی چین و هند در سال جاری و سال آینده میلادی افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، بر پایه گزارش بخش مشاوره بازار انرژی مؤسسه  فکتس گلوبال انرژی، تقاضای گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) در دوره مورد بررسی در چین 45 درصد و در هند 12 درصد رشد خواهد داشت.

بر پایه آمار موسسه فکتس گلوبال انرژی، بی.پی و آژانس بین المللی انرژی، رشد تقاضای ال.ان.جی در کشورهای آسیایی هند و چین 9 برابر بیشتر از تقاضای نفت خام در این کشورهاست.

گاوین تامپسون، مدیر بخش مطالعات گاز چین در موسسه وودمکنزی مستقر در ادینبورگ آمریکا با بیان این که رشد شدید تقاضای گاز چین فقط به دلیل تولید ناخالص داخلی نیست، اظهار داشت: افزایش تقاضای گاز این کشور مربوط به جایگزین کردن سوخت ها از جمله زغال سنگ در  بخش های صنعتی و مسکونی است.

موسسه فکتس گلوبال انرژی همچنین احتمال داد واردات ال.ان.جی آسیا در سال جاری میلادی 8 درصد افزایش یابد، این در حالی است که در پی بروز رکود اقتصاد جهانی در سال گذشته، واردات این ماده از سوی کشورهای آسیایی 3 درصد کاهش یافته بود.

سوک چینگ وانگ و شهریار فشارکی، از تحلیلگران این موسسه انرژی اعلام کردند: انتظار می رود افزایش تدریجی تقاضای گاز در هند از عرضه گاز داخلی فراتر رود که این امر وابستگی هند را به واردات ال.ان.جی به منظور پاسخگویی به نیازهای انرژی داخلی افزایش می دهد.

صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی می کند اقتصاد چین در سال جاری میلادی 5/10 درصد و در سال آینده میلادی 6/9 درصد رشد یابد.

صندوق بین المللی پول همچنین احتمال داد تولید ناخالص داخلی هند در سال 2010، 4/9 درصد و در سال 2011، 4/8 درصد افزایش یابد.

آسیا، بزرگ ترین مصرف کننده ال.ان.جی جهان، سال گذشته میلادی 113 میلیون و 600 هزار تن از این ماده را مصرف کرده، در حالی که مصرف ال.ان.جی اروپا در همان سال 51 میلیون تن و قاره آمریکا 15 میلیون و 200 هزار تن بوده است.

احتمال می رود در پی افزایش تقاضای سوخت از سوی نیروگاه های تولید برق در خاورمیانه، واردات ال.ان.جی این منطقه در سال جاری و سال آینده میلادی افزایش یابد.  

کد خبر 155941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =