فرودگاه گچساران در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از راه اندازی فرودگاه گچساران در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، مهندس غلامرضا پاکدل گفت: با تلاش خستگی ناپذیر همکاران این شرکت در امور مهندسی و ساختمان و دیگر ادارات مرتبط، فاز نخست پروژه توسعه و تجهیز فرودگاه گچساران در آستانه بهره برداری قرار دارد.
 
وی افزود: این پروژه که از جمله مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد است، در دو فاز تعریف شده که فاز نخست آن شامل افزایش طول باند از یک هزار و 860 متر به 3 هزار متر است.
 
پاکدل در باره فاز دوم پروژه توضیح داد: این فاز شامل طراحی و احداث ابنیه و ساختمان های مورد نیاز از جمله برج مراقبت، سالن ها، سیستم روشنایی، تجهیز فرودگاه به سامانه ناوبری مناسب، ایکس رای، تاکسیرانی و ساختمان آتش نشانی با حدود 4 هزار و 300 متر مربع زیر بناست که مطالعات و نقشه های اجرایی آن توسط مشاور به پایان رسیده و در مرحله تایید نهایی نقشه ها و تهیه اسناد مناقصه است.
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اظهار داشت: راه اندازی این فرودگاه که یکی از خواسته های دیرینه مردم و مسئولان منطقه است، تاثیر قابل ملاحظه ای در تسهیل مسافرت های هوایی خواهد داشت و امکان فرود هواپیمای فوکر 100 با گنجایش 107 نفر فراهم خواهد شد.
 
وی اعتبار اختصاص یافته به این پروژه را که اجرای آن به عهده وزارت نفت گذاشته شده است، 100 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این فرودگاه مطابق با استانداردهای رتبه 3 هواپیمایی کشوری در حال توسعه و تجهیز است.  
کد خبر 156740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =