گازرسانی به سیستان‌وبلوچستان دستاورد نظام در توزیع عادلانه ‌امکانات

شانا _ گروه گاز: عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان افتتاح خط لوله هفتم و انتقال گاز از عسلویه به سیستان و بلوچستان را یکی از بزرگ ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در رفع محرومیت و توزیع عادلانه امکانات خواند.

عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت و گو با خبرنگار شانا در مجلس، این موفقیت را در مرهون تلاش دولت دهم و نگاه عدالت‌طلبانه آن خواند و گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است که از نظر داشتن زیرساخت‌های اقتصادی، پایین‌ترین رتبه را در کل کشور دارد.

وی تصریح کرد: هرگاه از مسئولان می‌خواستیم امکاناتی برای این منطقه فراهم کنند، نگاه آنها تنها به دنبال صرفه اقتصادی بوده است؛ به همین دلیل مردم منطقه در محرومیت شدید قرار داشته و در حالی که کل کشور گازرسانی شده است، حتی یک خانوار سیستانی و بلوچستانی از این نعمت بهره‌مند نبودند.

نماینده سراوان در خانه ملت ادامه داد: اما به فضل الهی، دولت نهم و دهم نگاه عدالت‌محورانه‌ای در بخش توزیع امکانات داشته؛ به همین دلیل در سال 85 احداث خط لوله هفتم برای انتقال گاز از عسلویه به چابهار و پس از آن اتصال به خط لوله صلح تصویب و به سرعت در چند ماه اجرای این پروژه بزرگ عملیاتی شد.

جمشیدزهی با اشاره به گشایش خط لوله هفتم که صبح امروز (دوشنبه اول شهریور) با حضور مسئولان ارشد دولت و وزارت نفت انجام شد، گفت: اگر دولت نگاه صرف اقتصادی داشت،‌ نباید گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌داد، اما خوشبختانه نگاه دولت در این بخش، توزیع عادلانه امکانات است.

وی با اشاره به مسیر خط لوله هفتم گاز اظهار داشت: این مسیر به گونه‌ای است که بسیاری از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در طول مسیر قرار نمی‌گیرند؛ به همین دلیل در جلسه ای با دکتر احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری این موضوع مطرح شد و ایشان نیز قول اکید داد که با شاخه‌گذاری در طول مسیر به تمام شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، از جمله شهرستان سراوان گازرسانی انجام شود.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه پیرو دستور رئیس جمهوری‌، برنامه‌ریزی برای انجام این مهم صورت گرفته است و امیدواریم با تلاش وزارت نفت و اعتبارات مالی خوبی که در نظر گرفته شده است، در چند سال آینده کل منطقه از نعمت گاز شهری بهره‌مند شوند.

جمشیدزهی در پایان تاکید کرد: لازم است به عنوان نماینده مردم از تلاش های دولت و وزارت نفت برای  انجام این پروژه عمرانی بزرگ تقدیر کنم.

کد خبر 156770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =