امکان تولید 110 لیتر بنزین از هر بشکه نفت خام میدان هنگام

شانا _ گروه نفت: گفت: حیدر یارویسی از هر بشکه نفت خام میدان هنگام، به دلیل درجه سبکی بالا، امکان تولید 110 لیتر بنزین وجود دارد.

رئیس منطقه عملیاتی قشم در شرکت نفت فلات قاره ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا با تاکید بر این که در نیمه دوم سال آینده با تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت سبک از میدان هنگام، محقق می‌شود، اظهار داشت: هم اکنون به طور متوسط از هر 159 لیتر نفت خام ایران در یک بشکه تنها 16 درصد آن به بنزین تبدیل می شود، در حالی که از هر بشکه نفت خام میدان نفتی هنگام با ای.پی.آی 5/43 بیش از 110 لیتر بنزین تولید می شود.

مهندس یارویسی نیز در باره تولید 10 هزار بشکه نفت خام از اولین حلقه چاه این میدان هنگام گفت: 45 روز دیگر چاه دوم و در سه ماه آینده چاه سوم وارد مدار خواهد شد.

وی با بیان این که تا کنون بیش از 300 هزار بشکه نفت خام میدان هنگام در 10 مرحله در اسکله قشم برای پالایشگاه‌ها بارگیری شده است، اظهار داشت: نفت بارگیری شده این میدان در لاوان تخلیه می‌شود و ظرف چهار ماه آینده به وسیله خط لوله 72 کیلومتری این نفت را به بندرعباس منتقل می‌کنیم.

به گزارش شانا، مرغوبیت نفت میدان هنگام، بخش بزرگی از مشکل تولید و واردات بنزین را حل می‌کند، زیرا نفت این میدان می‌تواند سبب افزایش ظرفیت تولید فرآورده های سبک از جمله بنزین و نفت گاز و کاهش تولید فرآورده های سنگین از جمله نفت کوره همچنین حذف آلاینده های محیط زیست از فرآورده های نفتی تولیدی پالایشگاه ها شود.

کد خبر 156940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =