فعالیت 10 فروند هواپیما با ظرفیت 620 صندلی در شرکت هواپیمایی نفت ایران

شانا _ گروه نفت: شرکت هواپیمایى نفت ایران یکى از شرکت هاى زیرمجموعه شرکت سرمایه گذارى صندوق‌های بازنشستگى است که در یک سال گذشته تعداد هواپیماهای آن به 10 فروند با ظرفیت 620 صندلی رسیده است.

به گزارش شانا، همزمان با آغاز هفته دولت، صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، عملکرد یک سال گذشته این مجموعه را در زمینه های مختلف از جمله سرمایه گذاری، پرداخت وام، توسعه امکانات رفاهی و ...تشریح کرد.

کلنگ ساخت واحد یوتیلیتى متانول دوم خارگ با اختصاص 34 درصد از سهام به صندوق بازنشستگى نفت، در سال گذشته به زمین زده شد؛ این صندوق در پروژه های مختلفی در صنعت نفت سهام دارد.

افزایش ظرفیت ناوگان هوایى نفت

دومین هواپیماى فوکر 100 به ناوگان هوایى شرکت نفت پیوست و 50 هزار ساعت صندلى به ظرفیت حمل و نقل هوایى کشور افزوده شد.

با افزوده شدن چهارمین هواپیمای فوکر 100 ، تعداد هواپیماهای ناوگان هوایى شرکت هواپیمایى نفت ایران به 10 فروند رسید. با به کارگیرى این هواپیما که گنجایش یکصد مسافر را دارد، ظرفیت ناوگان هواپیمایى این شرکت از 520 صندلى به 620 صندلى افزایش یافت.

شرکت هواپیمایى نفت ایران، یکى از شرکت هاى زیر مجموعه شرکت سرمایه گذارى و متعلق به صندوق های بازنشستگى است.

تشکیل صندوق سرمایه گذارى مشترک «صبانفت»

در سال گذشته، مقدمات تشکیل صندو ق سرمایه گذارى مشترک صبا نفت بر اساس قانون اوراق بهادار مصوب مجلس شوراى اسلامى و با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم شد.

تشکیل این صندوق براى جمع آورى وجوه پس انداز شاغلان و بازنشستگان و استفاده بهینه و علمى از این وجوه از طریق سرمایه گذارى آن در بازار بورس اوراق بهادار مورد تصویب هیئت رئیسه صندوق هاى بازنشستگى، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و همچنین هیئت مدیره شرکت ملى نفت (هیئت امنا) قرار گرفت.

صندوق یاد شده که به منظور استفاده از فرصت هاى مناسب کسب سود در بازار سرمایه کشور بر اساس مبانى علمى و تخصصى مدیریت می شود، با حداقل مبلغ 10 میلیون ریال سرمایه گذارى قابل مشارکت است و ظرف حداکثر پنج روز، امکان تسویه و پرداخت وجوه سرمایه گذاران براساس خالص ارزش روز صندوق (آخرین قیمت سهام در بورس) وجود دارد.

همچنین اطلاع رسانى روزانه خالص ارزش دارایى هاى صندوق و ارائه صورت هاى مالى آن، هر سه ماه یک بار انجام می شود.

بر اساس این گزارش، صندوق سرمایه گذاری مشترک صبا نفت با هدف بازدهی سالانه 25 درصد تشکیل شده که پرداخت حداقل 15.5 درصد سود را در پایان هر سال تضمین می کند.

کد خبر 157214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =