آموزش دوره های اچ.اس.یی به 2300 نفر از کارکنان مناطق نفت خیز جنوب

اهواز _ شانا _ گروه نفت: رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در نیمه نخست سال جاری2 هزار و 300 نفر از کارکنان این شرکت در دوره های آموزشی بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، دکتر محمد ابراهیم خودسوز افزود: واحد آموزش ایمنی، بهداشت و محیط زیست و ارزیابی عملکرد این شرکت با هدف پیشگیری از بروز حوادث و بالابردن سطح آگاهی کارکنان با موضوع های مختلف اچ.اس.یی در طول سال بیش از 100 دوره آموزشی برنامه ریزی و برگزار می کند که حدود 6 هزار نفر از کارکنان مدیریت ها و شرکت های تابع این شرکت در قالب بیش از 55 هزار نفر ساعت در این دوره ها حضور دارند.

 

وی اضافه کرد: این دوره ها شامل آشنایی با مقررات ایمنی و مسئولیت ها، انواع آتش و خاموش کننده ها، دستگاه های آزمایش گاز و تنفسی، مقررات واگذاری وسایل نقلیه موتوری، پروانه کارهای سرد و گرم، رانندگی به روش تدافعی، دوره اچ.اس.یی ویژه کارکنان تازه استخدام، آشنایی با اصول بهداشت حرفه ای، واکنش در شرایط اضطراری و مدیریت بحران، آشنایی با آلودگی های محیط زیست، مبانی کمک های اولیه و امداد، همچنین آشنایی با صنعت است.

 

خودسوز، آموزش و فرهنگ سازی را از شرایط لازم به منظور استقرار نظام نامه اچ.اس.یی خواند و بر ضرورت اعمال مقررات ایمنی  در تأسیسات و کارخانه ها برای حفاظت از عوامل مؤثر در تولید تأکید کرد.

 

وی اظهار داشت: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که از آغاز فعالیت صنعت نفت با راه اندازی واحدهای آتش نشانی و بعدها با تشکیل واحدهای ایمنی، پیشگیری و کنترل حوادث را در تاسیسات صنعتی و غیرصنعتی نهادینه کرده، امروزه با برخورداری از دانش و مهارت های کسب شده در این زمینه، توانسته است سیستم نوین مدیریت اچ.اس.یی را به نحو مطلوبی پیاده سازی و اجرا کند.

 

رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: بدون شک، حفظ، حراست و بهره برداری بهینه از دارائی های این شرکت، تامین سلامت تمامی کارکنان و افراد مرتبط با فعالیت های شرکت، همچنین حفاظت از محیط زیست پیرامون تاسیسات و حوزه عملیات، از مسئولیت های خطیری است که این امور تحت نظام مدیریت منسجم ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) عهده دار آن می باشد.

وی با اشاره به تجارب صنعت نفت در باره حوادث به وقوع پیوسته در گذشته گفت: این حوادث لزوم توجه بیشتر به رعایت اصول ایمنی به ویژه در بخش پیمانکاران را نشان می دهد و با توجه به روند رو به رشد فعالیت ارکان ثالث در صنعت نفت، می باید مقررات اچ.اس.یی پیمانکاران به طور مطلوب تری در سازمان عملیاتی شود.

خودسوز افزود: نظارت نداشتن و مدیریت بر کار پیمانکاران و مجریان پروژه ها می تواند سبب بروز خسارت های جانی و مالی جبران ناپذیری شود که تبعات آن بر شرکت و حتی جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تاکید کرد: باید با تشکیل جلسات و بحث و تبادل نظر موانع و چالش های پیش رو در همسویی با استقرار کامل نظام نامه اچ.اس.یی مورد بررسی قرار گیرد و ضمن پایش سیستم در حفظ و ارتقاء جایگاه آن تلاش لازم صورت پذیرد.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با فعالیت در گستره ای به وسعت تقریبی 400 هزار کیلومتر مربع در جنوب غرب کشور، حدود 80 درصد نفت خام کشور را تولید می کند.

 

در این شرکت حدود 16 هزار نفر نیروی رسمی و بیش از 23 هزار نفر نیروی ارکان ثالث مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 159172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =