نجات سرنشینان سوپرتانکر «هنر» در ساحل عسلویه

عسلویه _ شانا _ گروه نفت: قائم مقام منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از نجات سرنشینان شناور (سوپرتانکر) «هنر» در ساحل عسلویه خبر داد و گفت: در عملیات نجات، سه نفر از چهار نفر غرق شده این شناور در فاصله پنج مایلی ساحل عسلویه نجات یافتند.

سید پیروز موسوی در گفت وگو با خبرنگار شانا در عسلویه در باره علت حادثه یادآور شد: مقارن ساعت 19 شب گذشته چهار نفر از سرنشینان شناور «هنر» به وسیله یک «سبد دریایی» (قایق کوچک ویژه جابه جایی بین شناوری) قصد جا به جایی و اعزام به شناور «یونس» در فاصله پنج مایلی ساحل عسلویه را داشتند که در اثر باد شدید، قایق کوچک آنان به بدنه کشتی هنر برخورد می کند و واژگون می شود.

وی ادامه داد: طبق گزارش دریافتی، پیش از اعزام گروه چهار نفره، باد نسبتا شدیدی در حال وزیدن بوده و پس از اعزام گروه یاد شده، باد شدیدتر می شود و با متلاطم شدن دریا در اثر طوفان، سرنشینان شناور هنر متوجه خطر می شوند، سپس تصمیم می گیرند که به شناور خود برگردند که سبد دریایی حامل آنان به بدنه سوپرتانکر هنر برخورد می کند و واژگون می شود.

موسوی تصریح کرد: با اعلام این حادثه دو شناور «نجف» و «ناجی 2» فورا به محل حادثه اعزام شدند و سه نفر را نجات می دهند که حال آنان خوب گزارش شده است؛ جست و جو برای نفر چهارم هنوز ادامه دارد.

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: صبح امروز با تلاش کارکنان اچ.اس.یی ارشد منطقه ویژه یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شده است و عملیات جست و جو برای یافتن چهارمین نفر از سرنشینان سبد دریایی شناور هنر همچنان ادامه دارد.

موسوی گفت: سوپرتانکر هنر کار سوخت رسانی میان شناورها و سکوهای دریایی را به عهده دارد و شناور یونس که کاربری تدارکاتی دارد، کار جابه جایی مواد غذایی و نیازهای شناورها و سکوهای گازی پارس جنوبی را انجام می دهد.

اخبار تکمیلی از آخرین وضعیت سرنشینان شناور هنر متعاقبا ارسال می شود.

کد خبر 159464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =