تدوین برنامه استراتژیک روابط عمومی صنعت نفت آغاز شد

شانا _ گروه نفت: به منظور دستیابی به اهداف کلان حوزه روابط عمومی، برای نخستین بار در کشور مراحل تدوین برنامه استراتژیک روابط عمومی صنعت نفت آغاز شده است.

به گزارش شانا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، باتوجه به ضرورت برنامه ریزی دقیق و استراتژیک برای تحقق اهداف بلند مدت صنعت نفت، برای اولین بار در تاریخ تشکیل روابط عمومی در کشور، وزارت نفت اقدام به تدوین سند راهبردی روابط عمومی کرده است. 

تعیین ماموریت های روابط عمومی صنعت نفت در چشم انداز میان مدت و بلند مدت، تعریف ارزش ها، تبیین اهداف جزیی و عملیاتی در راستای اهداف کلی صنعت نفت و تکنیک اجرایی کردن آنها از جمله مهمترین دستاوردهای تدوین برنامه استراتژیک روابط عمومی خواهد بود.

سند راهبردی روابط عمومی صنعت نفت با تکیه بر ذهنیتی پویا، آینده نگر، جامع و اقتضایی، چشم اندازی از فعالیت های آینده روابط عمومی را ارائه می دهد که خواهد توانست آمادگی مواجهه با تغییرات محیط داخلی و خارجی را برای مدیران روابط عمومی ایجاد کند.

به این ترتیب پیش بینی می شود تدوین این برنامه استراتژیک به بهینه سازی عملکرد روابط عمومی صنعت نفت کمک کرده و دستیابی به جایگاهی تاثیر گذار و توانمند را در سطح روابط عمومی های داخلی و بین المللی فراهم کند.

پروژه تدوین برنامه استراتژیک روابط عمومی صنعت نفت در دو فاز کلی با همکاری موسسه مطالعات بین المللی انرژی و پژوهشکده مدیریت سما اجرا خواهد شد. فاز نخست در بخش بستر سازی و آموزش به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای دانش مدیریتی و جلب مشارکت مدیران و کارشناسان روابط عمومی خواهد پرداخت.

در فاز دوم با تعیین اهداف بلند مدت، ارزیابی میزان انطباق اهداف تعیین شده با برنامه های میان مدت و بلند مدت وزارت نفت به تدوین برنامه استراتژیک روابط عمومی صنعت نفت منتهی خواهد شد.

در این باره اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با اتخاذ تدابیر ویژه جهت تبدیل تهدیدها به فرصت و نیز تغییر نگرش ابزاری مدیران ارشد به کارکرد روابط عمومی، جهت تدوین برنامه راهبردی روابط عمومی های صنعت نفت اقدام کرده است.   

براساس این گزارش، به این منظور در اولین دوره آموزشی تدوین برنامه استرتژیک روابط عمومی صنعت نفت که روز دوشنبه (25 بهمن) با گردهمایی روسای روابط عمومی های این صنعت برگزارشد، مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به پیشینه طولانی روابط عمومی های صنعت نفت کشور، گفت: یکی از راهکارهای رسیدن به اهداف تعیین شده برای مدیران روابط عمومی صنعت نفت، برنامه ریزی درست و دقیق و طراحی چشم انداز منطقی و مناسب است.

حسین پرسان از جمله اهدف روابط عمومی صنعت نفت را در تدوین سند راهبردی روابط عمومی صنعت نفت، کسب جایگاهی برتر و متناسب با نقش ایران به عنوان یکی از کشورهای عضو اوپک اعلام و تاکید کرد: دستیابی به این مهم تنها با ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در میان تمامی روابط عمومی های صنعت نفت عملی خواهد شد.

وی با بیان این که روابط عمومی صنعت نفت به عنوان اولین روابط عمومی تشکیل شده در ایران، در طول حیات خود فراز و نشیب های زیادی را از سر گذرانده است، تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون نیز این روابط عمومی از استانداردهای کاری مطلوبی برخوردار است، اگرچه تا رسیدن به جایگاه واقعی نیاز به تلاش بیشتر وجود دارد.

همچنین رییس موسسه مطالعات بین المللی انرژی اظهار کرد: آشناسازی مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی با تازه ترین پیشرفت ها در حوزه روابط‌عمومی، تدوین برنامه های استراتژیک  و ارتقای کارآمدی روابط‌عمومی‌های سازمان های وابسته و تابعه از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره ها محسوب می شود.

دکتر حسین ایرانمنش با تاکید بر این مهم که روابط عمومی صنعت نفت نیز جزئی از بدنه این صنعت است، خاطر نشان کرد : در برگزاری دوره های آموزشی مدیران روابط عمومی صنعت نفت از مجرب ترین اساتید کشور در حوزه برنامه های استراتژیک استفاده شده تا به این ترتیب با ارائه راهکارهای مناسب بتوان مشکلات و چالش‌هایی را که بر سر راه روابط عمومی های صنعت نفت وجود دارد، از میان برداشت.

کد خبر 166222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =