قلاوند: سالانه 5 میلیارد دلار در مناطق نفت خیز جنوب سرمایه گذاری شود

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: برای تحقق برنامه های تولید، باید سالانه 5 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر هرمز قلاوند در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: از این حجم سرمایه گذاری نزدیک 3 میلیارد دلار از طریق وزارت نفت تامین و 2 میلیارد دلار دیگر را باید از منابع داخلی و خارجی از جمله بانک ها و اوراق مشارکت جذب کنیم.

 

وی تقویت ساخت داخل را از اولویت های این شرکت خواند و گفت: در این زمینه هدف این است که کالاهای موردنیاز از جمله تجهیزات راهبردی مانند توربین های گازی از منابع داخل تهیه شود.

 

قلاوند گفت: این شرکت در زمینه توسعه ساخت داخل از  سازندگان داخلی حمایت می کند و نیازمندی های خود را در اختیار آنها قرار می دهد.

 

 

وی درباره فعالیت ها و گستره عملیاتی این شرکت توضیح داد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب هم اکنون راهبری 80 میدان نفتی را در جنوب غرب کشور به عهده دارد که 45 میدان بزرگ بیشترین سهم را در استخراج نفت دارند و حدود 80 درصد نفت کشور از این میدان ها استخراج می شود.

 

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: این شرکت دارای پنج شرکت بهره برداری و چهار شرکت خدماتی فرعی است که وظیفه تثبیت و پایداری تولید و ازدیاد برداشت با رعایت اصول صیانتی از مخازن را به عهده دارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 168736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =