تدوین نقشه راه بهره‌وری و تعالی در صنعت نفت آغاز شد

شانا _ گروه نفت: دبیر کمیته علمی نخستین همایش بهره وری و تعالی در صنعت نفت گفت: همزمان با آغاز شمارش معکوس برای ورود به یکصد و چهارمین سال کشف نفت در ایران، با حمایت وزارت نفت، فاز اول تدوین نقشه راه بهره‌وری و تعالی در صنعت نفت آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی موسسه مطالعات بین المللی انرژی، مرتضی روغنی با اشاره به برنامه ریزی برای تدوین نظام جامع بهره وری و تعالی در صنعت نفت، گفت: با وجود گذشت سال های متمادی از تاسیس و بهره برداری از صنعت نفت در ایران و انجام برخی اقدا ها، تاکنون برای سنجش و اندازه گیری و ارتقای بهره وری در سطح صنایع نفت، گاز، پتروشیمی همچنین پالایش و پخش فرآورده های نفتی نظام جامعی تدوین نشده است.

دبیر کمیته علمی نخستین همایش بهره وری و تعالی در صنعت نفت با تاکید بر این که با مشارکت چهار شرکت مادر تخصصی وزارت نفت، فاز اول تدوین نقشه راه و بهره وری و تعالی در صنعت نفت ایران اجرایی شده است، تصریح کرد: این نظام جامع که در برگیرنده کلیه ابعاد صنعت نفت بوده و در آن تعالی همه جانبه صنعت مد نظر گرفته می شود، در حال مطالعه و تدوین است.

وی با اعلام این که مطابق برنامه زمان بندی پیش بینی می شود تعریف فاز اول این طرح جامع تا یکسال آینده به پایان برسد، اظهار داشت: با تعریف این سند راهبردی، سازکار اندازه گیری و ارزیابی فعالیت ها برای دستیابی به اهداف متعالی مطابق با یک مدل مدیریتی جامع فراهم می شود.

روغنی با بیان این که تدوین نقشه راه بهره وری و تعالی صنعت نفت با حمایت و تاکید وزارت نفت آغاز شده است، بیان کرد: پیش بینی می شود با در اختیار داشتن یک مدل و برنامه جامع بهره وری امکان تحلیل و اندازه گیری شاخص های تعالی در سطح صنعت نفت فراهم شود.

دبیر کمیته علمی نخستین همایش بهره وری و تعالی در صنعت نفت با یادآوری این که طراحی و تعریف یک مدل بهره وری و تعالی به عنوان یکی از ماموریت های اصلی صنعت نفت در برنامه پنجم توسعه تبدیل شده است، تاکید کرد: در مجموع پیش‌بینی می شود تا سال 1392 صنعت نفت ایران به یک "مدل مدیریتی" مناسب تجهیز شود.

براساس این گزارش، تدوین نظام جامع بهره وری صنعت نفت، فناوری و نقش آن در ارتقای بهره وری سازمانی، چالش ها و موانع ارتقای بهره وری در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، نقشه راه بهره وری و راهبردهای افزایش بهره وری، ارائه تجارب اندازه گیری، عارضه یابی و ارتقای بهره وری، از محورهای نخستین همایش بهره وری و تعالی در صنعت نفت است.

پیش بینی می شود در حاشیه این همایش، کارگاه های آموزشی در زمینه "بهره وری انرژی و تکنولوژی های مرتبط " با همکاری متخصصانی از کشور ژاپن برگزار شود.

نخستین همایش "بهره وری و تعالی در صنعت نفت" خرداد امسال با مشارکت وزارت نفت و حمایت چهار شرکت ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده های نفتی و صنایع پتروشیمی در باشگاه شماره یک وزارت نفت، نهم خرداد ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 170278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =