نخستین جلسه کاری رئیس جمهوری با شورای معاونان وزارت نفت برگزار شد

شانا _ گروه نفت: نخستین جلسه کاری دکتر محمود احمدی نژاد با شورای معاونان وزارت نفت روز گذشته (دوشنبه 26 اردیبهشت) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و رئیس جمهوری در این جلسه بر ضرورت تقویت سرمایه‌گذاری و جذب منابع مالی داخلی و خارجی برای توسعه برنامه‌های زیربنایی صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش شانا، دکتر محمود احمدی نژاد که هم اکنون سرپرستی وزارت نفت را شخصا بر عهده گرفته است، روز گذشته در جلسه ای با شورای معاونان وزارت نفت به بررسی آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های صنعت نفت پرداخت و توصیه های لازم را برای پیشبرد سریع تر آنها صادر کرد.

بر این اساس، در نخستین جلسه شورای معاونان وزارت نفت، رئیس جمهوری بر ضرورت تقویت سرمایه‌گذاری و جذب منابع مالی داخلی و خارجی برای توسعه برنامه‌های زیربنایی صنعت نفت تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه که معاونان ستادی و مدیران عامل چهار شرکت اصلی وزارت نفت در آن حضور داشتند، رئیس جمهوری از خدمات سید مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس‌جمهوری در جمع معاونان وزارت نفت با تشریح نقش اساسی صنعت نفت و جایگاه آن در اقتصاد ملی کشور، خاطرنشان کرد: به‌منظور تحقق اهداف صنعت نفت، باید تمام برنامه‌های توسعه‌ای با شدت و سرعت بیش‌ از گذشته پیگیری شوند.

در نخستین جلسه شورای معاونان وزارت نفت، ‌دکتر احمدی نژاد ضمن تاکید بر ضرورت ادغام وزارت نفت و وزارت نیرو با هدف کوچک‌سازی و چابک‌سازی دو وزاتخانه، تصریح کرد: به این ترتیب این دو وزارتخانه به سمت ادغام پیش خواهند رفت.

رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به حجم عظیم فعالیت در صنعت نفت اظهار کرد: جایگاه و اهمیت صنعت نفت در اقتصاد ملی آنقدر مهم است که تصمیم گرفتم سرپرستی وزارت نفت را خود بر عهده داشته باشم.   

براساس این گزارش، جلسه شورای معاونان وزارت نفت به صورت منظم و هفتگی به‌منظور پیشبرد برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در صنعت نفت برگزار می‌شود که با توجه به پذیرش مسئولیت سرپرستی وزارت نفت توسط دکتر احمدی‌نژاد، قرار است این جلسات در دفتر رئیس جمهوری برگزار شود.

شورای معاونان وزارت نفت شامل مدیران عامل چهار شرکت اصلی وزارت نفت (شرکت های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی)، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت، معاون مهندسی و فناوری، معاون پژوهش و فناوری و امور حقوقی و مجلس است.

 

کد خبر 170338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =