جزئیات مراقبت های ویژه پزشکی برای مصدومان پالایشگاه آبادان

شانا _ گروه نفت: دکتر محمدجواد کیان در پی انتقال مصدومان حادثه پالایشگاه آبادان به تهران گفت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تمام توان خود را در قالب مراقبت های ویژه پزشکی برای شتاب دهی به بهبود حادثه دیدگان بسیج کرده است.

به گزارش شانا، مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: از اولین لحظات وقوع حادثه در پالایشگاه آبادان، کادر درمانی مرکز سلامت کار پالایشگاه و بیمارستان نفت آبادان در محل حادثه حضور پیدا کردند و مجروحان را به بیمارستان نفت آبادان انتقال دادند.

بر اساس این گزارش، به طور همزمان دیگر مراکز درمانی صنعت نفت مستقر در منطقه مانند اهواز و ماهشهر و بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران در آماده باش کامل برای پذیرش مصدومان قرار گرفتند.

دکتر کیان شمار مصدومان این حادثه را 36 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 12 نفر به صورت سرپایی درمان و دو نفر به بخش مراقبت های ویژه سوختگی بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند که یک نفر به دلیل درصد بالای سوختگی در این بیمارستان درگذشت.

وی گفت: به دستور رئیس جمهوری 23 نفر مصدوم دیگر این حادثه پس از هماهنگی های مسئولان بیمارستان نفت تهران با پرواز اختصاصی همراه کادر درمانی متخصص به تهران منتقل شدند.

کیان افزود: پس از انتقال مصدومان 19 نفر از این افراد در بخش داخلی بیمارستان فوق تخصصی مرکزی نفت تهران و چهار نفر در بخش مراقبت های ویژه سوختگی بیمارستان شهید چمران تهران بستری شدند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، حال عمومی حادثه دیدگان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مجروحان این حادثه تحت مراقبت کامل پزشکی قرار دارند و به مجروحان حادثه و خانواده هایشان اطمینان می دهیم که اقدام های درمانی موردنیاز با استفاده از کادر تخصصی مجرب در حد استانداردهای قابل قبول به آنان ارائه خواهد شد.

بر گزارش شانا،صبح دیروز (سه شنبه سوم خرداد) بر اثر نشت گاز از واحد ال پی جی پالایشگاه آبادان، آتش سوزی رخ داد که از همان ابتدا تلاش برای کنترل این حادثه وعملیات علت یابی و بازسازی واحد آسیب دیده آغاز شد.

کد خبر 170840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =