12 درصد پالایشگاه تبریز در بورس عرضه می‌شود

شانا ـ گروه پالایش و پخش: سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد 12 درصد سهام شرکت پالایش نفت تبریز را روز سه‌شنبه(21 تیر) در بورس عرضه کند.

به گزارش شانا، سهامداران کنونی این پالایشگاه‌ها، شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی 15 درصد، سهام عدالت 40 درصد، رددیون دولت 20 درصد و سایر 25 درصد است.

پالایشگاه تبریز از جمله شرکت‌های مشمول اصل 44 است که آبان 89 وارد بورس اوراق بهادار شده است.

شرکت پالایش نفت تبریز دارای 14 واحد پالایش و 10 واحد سرویس های جانبى است. محصولات تولیدى شرکت در آزمایشگاه مرکزى مجتمع پالایشى، بر اساس استانداردهاى بین المللى و مشخصات تعیین شده شرکت ملى پالایش و پخش فرآورده هاى نفتى ایران آزمایش و کنترل و پس از صدور تاییدیه هاى نهایى به شرکت ملى پخش فرآورده هاى نفتى ایران ارسال مى شود.

ظرفیت اسمى اولیه این شرکت 80 هزار بشکه در روز بود که با اجراى طرح هاى ازدیاد ظرفیت، هم اکنون این رقم به 110 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

نفت خام مورد نیاز این پالایشگاه از میدان های نفتى اهواز ــ آسمارى و از طریق تاسیسات رى به وسیله یک خط لوله 16 اینچ تامین مى شود.

شرکت پالایش نفت تبریز در سال 1353 طراحی شد و در بهمن 1356 به بهره‌برداری رسید. در دی 1377 ساختار اداری پالایشگاه به نوع شرکتی تغییر یافت و در دوره جدید فعالیت خود را با نام شرکت پالایش نفت تبریز آغاز کرد. این شرکت در زمینی به مساحت تقریبی 150 هکتار در ارتفاع 1362 متر از سطح دریا در جنوب غربی شهر تبربز واقع شده است.

 

کد خبر 172079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =