پروازهای داخلی و خارجی هواپیمایی نفت ایران توسعه می یابد

شانا _ گروه نفت: کاپیتان حسین طالب زاده گفت: شرکت هواپیمایی نفت ایران پروازهای داخلی و خارجی خود را تا پایان سال گسترش می دهد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا ضمن معرفی دستاوردها و توانمندی های این شرکت در زمینه ارائه خدمات به کارکنان صنعت نفت، گفت: هم اکنون این شرکت به عنوان ایمن ترین خط هوایی خاورمیانه معرفی شده و خوشبختانه فعالیت های این شرکت با سرعت مناسبی در حال گسترش است.

کاپیتان حسین (شهریار) طالب زاده در مورد فعالیت های شرکت هواپیمایی نفت ایران گفت: این شرکت هم‌اکنون با 9 فروند هواپیما شامل 4 فروند هواپیمای فوکر 100، چهار فروند هواپیمای فوکر 50 و یک فروند هواپیمای تویین‌آتر در مسیرهای مختلف هوایی در کشور در حال خدمات‌رسانی است.

کاپیتان طالب زاده تصریح کرد: شرکت هواپیمایی نفت برای اولین بار در صنعت حمل و نقل هوایی به صورت حرفه ای خدمات پزشکی هوایی با تجهیزات کامل پزشکی که در واقع یک اتاق CCU سیار است را با هماهنگی واحد بهداشت و درمان مناطق نفت خیز جنوب ارائه می دهد و دیگر هواپیمای تویین آتر این شرکت به صورت آماده باش در جزیره خارگ قرار دارد.

/هواپیمایی نفت/ 2

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران بابیان اینکه شرکت هواپیمایی نفت از چهار پایگاه استفاده می کند، گفت: آشیانه هواپیما و کادر پروازی، تشکیلات فنی و مهندسی و تعمیراتی و انبارهای ما در اهواز مستقر شده است و در سایر پایگاه ها، هواپیماها صرفا در حد تکمیل خط پرواز و نگهداری وجود دارند.

کاپیتان طالب زاده در مورد نگهداری و اداره فرودگاه های اختصاصی وزارت نفت نیز گفت: این شرکت اداره و نگهداری فرودگاه های خارگ، گچساران، آغاجاری، ماهشهر، توحید (جم)، سیری، لاوان و بهرگان را برعهده داشت ولی از زمانی که هواپیمایی نفت خصوصی شد و چون فرودگاه ها تحت مالکیت وزارت نفت بودند، یک قرارداد مشاوره‌ای منعقد شد که طبق آن، مالکیت آن فرودگاه ها با شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت است اما کارهای مشاوره‌ای و راهبری را شرکت هواپیمایی نفت برعهده دارد.

وی اظهار کرد:به طور معمول پروازهای ما از ساعت 4.5 صبح آغاز و تا 1.5 بامداد  روز بعد ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت گفت: تمام هواپیماهای ما ملکی است و ما در حال بررسی و مطالعه برای در اختیار گرفتن هواپیماهای مدرن و پیشرفته به صورت استیجاری هستیم تا با استفاده از آنها برای توسعه فعالیت های خود در سال های آینده آمادگی کامل و بیشتری داشته باشیم.

کاپیتان طالب زاده در مورد همکاری با وزارت نفت و شرکت های زیر مجموعه اظهار کرد: ما همواره در خدمت صنعت نفت ایران بوده و هستیم و در حال حاضر حدود 60 درصداز پروازهای ما در اختیار همکاران صنعت نفت و گاز ایران و در این زمینه این شرکت ها بدهی چند میلیاردی به هواپیمایی نفت دارند.

طالب زاده در مورد همکاری با سایر ایر لاین ها نیز گفت: تحریم های موجود سبب شده همکاری و تعامل میان ایر لاین ها بیش از گذشته باشد به ویژه با شرکت های ایران ایر و آسمان که مانند ما هواپیماهای فوکر را در اختیار دارند بیش از سایر شرکت ها همکاری داریم.

/هواپیمایی نفت/ 1

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران در مورد پیشینه این شرکت نیز اظهار کرد: در اولین سال هایی که حفاری اولین چاه نفت در مسجد سلیمان شروع شد، در کنار آن هواپیمایی نفت نیز فعالیت خود را از طریق فرودگاه مسجد سلیمان از سال 1305 آغاز کرد و ابتدا پروازهای هوایی نفت از طریق فرودگاه مسجد سلیمان، فرودگاه کوت عبدالله اهواز و فرودگاه آبادان آغاز شد و این امر مربوط به 23 سال قبل از تشکیل هواپیمایی کشوری و 30 سال قبل از تاسیس هواپیمایی ملی ایران است و نشان دهنده پیشینه دیرین و ریشه تاریخی هواپیمایی نفت است که از سال های دور نقش مهمی در صنعت نفت ایفا می کند.

وی افزود: نام این شرکت، خدمات هوایی مناطق نفت خیز جنوب بود که در سال 1371 به شرکت حمل و نقل هوایی تغییر نام داد و از سال 83 این شرکت، خصوصی شده و صندوق بازنشستگی صنعت نفت سهام آن را خریداری کرد و سرانجام در سال 1387 به هواپیمایی نفت تغییر نام داد.

کد خبر 172778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =