خرید 4 فروند ایرباس 320 از سوی شرکت هواپیمایی نفت ایران

شانا _ گروه نفت: کاپیتان حسین طالب زاده از خرید چهار فروند هواپیمای ایرباس 320 خبر داد و گفت: خرید این هواپیماها از سوی هیئت مدیره شرکت هواپیمایی نفت ایران تصویب شده و پس از تامین منابع مالی، این هواپیماها به ناوگان این شرکت افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا درباره برنامه‌های آینده شرکت هواپیمایی نفت گفت: با توجه به برنامه پنج ساله، خریداری هواپیما با ظرفیت بیش از 180 صندلی پیش بینی شده و خوشبختانه هفته گذشته خرید چهار فروند  ایرباس 320  از سوی شرکت از سوی هیئت مدیره تصویب شد و امیدواریم پس از تامین منابع مالی، این هواپیماها به ناوگان هواپیمایی اضافه شود.

کاپیتان طالب زاده افزود: نشست هایی با متولیان برای استفاده از صندوق توسعه ارزی برگزار کرده ایم تا در تامین مالی خرید این هواپیماها مشارکت کنند و هفته آینده نیز در جلسه ای به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. 

وی درباره جذب نیرو در شرکت هواپیمایی نفت اظهار کرد: کادر مورد نیاز ما به دلیل تخصصی بودن فعالیت ها از میان برترین ها انتخاب می شوند، اما چون این شرکت در یک خانواده نفتی قرار دارد، اولویت استخدام با متقاضیانی است که در مناطق جنوبی قرار دارند.

طالب زاده تصریح کرد: سال گذشته شرکت هواپیمایی نفت پنج هزار و 320 ساعت پرواز انجام داد و امسال پیش بینی می کنیم پروازهای این خط هوایی به 11 هزار ساعت برسد.

پروازهای داخلی
کاپیتان طالب زاده با اشاره به پروازهای داخلی این شرکت اظهار کرد: علاوه بر تمام فرودگاه های صنعت نفت، این شرکت به تمام شهرها و جزایر دارای فرودگاه امکان پرواز دارد.

وی افزود: اهواز، تهران و مشهد، از عمده ترین مقاصد پروازی داخل علاوه بر فرودگاه های ملکی صنعت نفت هستند.

پروازهای خارجی
مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران اظهارکرد: از اسفند سال گذشته پرواز به کشور امارات آغاز شده است و قصدداریم پرواز های خارجی را به 6 مقصد خارجی افزایش دهیم.

طالب زاده افزود: در حال مذاکره با سازمان حج وزیارت هستیم تا پروازهای خود را به نجف نیز آغاز کنیم و برای پرواز اهواز به استانبول و بجنورد به بغداد نیز درحال مذاکره هستیم.

این شرکت هم‌اکنون با 9 فروند هواپیما شامل چهار فروند هواپیمای فوکر 100، چهار فروند هواپیمای فوکر 50 و یک فروند هواپیمای تویین‌آتر در مسیرهای مختلف هوایی در داخل و خارج ازکشور در حال خدمات‌رسانی است.

نام این شرکت، خدمات هوایی مناطق نفت خیز جنوب بود که در سال 1371 به شرکت حمل و نقل هوایی تغییر نام داد و از سال 83 این شرکت، خصوصی شد و صندوق بازنشستگی صنعت نفت سهام آن را خریداری کرد؛ سرانجام در سال 1387 به هواپیمایی نفت تغییر نام داد.

کد خبر 173114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =