نشست تخصصی وزیر نفت با معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت

شانا _ گروه نفت: وزیر نفت در نشست تخصصی با حضور دکتر میرمحمدصادقی معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت و مدیران حوزه معاونت به تبادل نظر و بیان نکات مهمی در زمینه نیروی انسانی پرداخت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت ، در این نشست تخصصی ابتدا معاون توسعه منابع انسانی ماموریت‌ها و برنامه‌های معاونت منابع انسانی را تشریح کرده و سپس هر یک از مدیران حاضر در جلسه به بیان فعالیت‌ها و اقدامات حوزه تخصصی خود پرداختند.

مهندس رستم قاسمی نیز در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های مثبت انجام شده، به ذکر نکات کلیدی در هر یک از حوزه‌های تخصصی معاونت منابع‌انسانی پرداخته و به موارد ذیل به عنوان مهم‌ترین محورهای قابل توجه اشاره کرد.

لزوم پیوند نظام پرداخت حقوق به عملکرد و میزان تولید

وزیر نفت با اشاره به مستثنی‌بودن صنعت نفت از روال پرداخت حقوق و دستمزد مطابق قانون خدمات کشوری تصریح کرد: باید کمیته‌ای برای بازنگری در بحث حقوق و دستمزد تشکیل شود تا ضمن بازنگری در مقررات گذشته نظام پرداخت حقوق را به عملکرد و میزان تولید پیوند زده و با این اقدام کلیه کارکنان صنعت نفت را در پیشرفت های حاصله سهیم کرد.

وجود نیاز بازنگری در نظام گریدبندی سازمانی

وی با بیان اینکه باوجود مزایایی که سیستم پایه و گرید شخصی و سازمانی در صنعت نفت جریان دارد، ولی نیاز به بازنگری در نظام مربوطه احساس می‌شود، توضیح داد: نیاز است ضمن اعمال شایسته سالاری در انتصابات و پیشرفت‌های شغلی، بتوان از جدیدترین روش‌های ارتقاء شغلی در دنیا ایده گرفته و به ارتقاء انگیزش نیروی انسانی کمک کنیم.

ایجاد مقاطع دکتری در رشته‌های مورد نیاز صنعت نفت ضروری است

وزیر نفت با تاکید بر اهیمت بحث آموزش در صنعت نفت یادآور شد: تقویت دانشگاه صنعت نفت باید در اولویت برنامه‌های در دست اقدام قرار گیرد تا جایی که از نظر سطح علمی با بهترین دانشگاه‌های کشور رقابت کرده و ضمن ایجاد مقاطع دکتری در رشته‌های مورد نیاز صنعت، به جذب دانشجو از کشورهای دیگر نیز پرداخته و صادر کننده تفکر ایران اسلامی به دنیا باشیم.

ضرورت به‌کارگیری نخبگان و برگزیدگان علمی در صنعت نفت

به گفته وی بسیار مهم است که از نخبگان و برگزیدگان علمی و مدیریتی جهت به‌کارگیری در صنعت نفت و استخدام در این صنعت استفاده کرد؛ همچنین برای فرآیند جذب به درجه علمی، تحصیلات در دانشگاه‌های معتبر و دیگر معیارها توجه کرد تا استخدام‌های جدید از لحاظ کیفیت ارتقاء یابند.

اجرای طرح جامع افزایش انگیزش نیروی انسانی در صنعت نفت

وی با بیان اینکه در واگذاری‌ها باید به چگونگی تعیین تکلیف نیروهای شرکت‌های واگذار شده و همچنین چابک‌سازی ستادهای مربوطه توجه خاص شود، تصریح کرد: در نظر گرفتن کرامت و ارزش نیروهای انسانی در صنعت نفت بسیار حائز اهمیت است و توجه بیشتر به رفاه، سلامتی و رضایت منابع انسانی بخصوص همکاران شاغل در مناطق عملیاتی و خانواده‌های آنها باید در اولویت برنامه‌های حوزه منابع انسانی قرار گیرد.

این عضو کابینه دولت در ادامه گفت: با انجام یک طرح جامع انگیزش نیروی انسانی خواهیم توانست علاقمندی و اعتقاد و تعهد کاری کارکنان این صنعت را بالا برده و با استفاده از روش‌های مادی و معنوی به ارتقاء انگیزش نیروی انسانی و بالا بردن کیفیت کار در صنعت عظیم نفت دست یابیم.

اهیمت نقش ورزش در ارتقاء سطح سلامت و بهره وری کارکنان

وی با اشاره به جایگاه و نقش مهم ورزش در ارتقاء سطح سلامت، بهره‌وری و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی صنعت نفت تبیین کرد: باتوجه به جایگاه وزارت نفت و اثرات ورزش در سطوح ستادی و عملیاتی باید در عرصه همگانی و قهرمانی شان بالایی در ورزش دیده شود؛ در همین راستا معاونت توسعه منابع انسانی ماموریت دارد از وضعیت موجود ورزش همگانی، قهرمانی و زیرساخت‌ها در چهار شرکت اصلی و شرکت های تابعه گزارشی جامع و کامل تهیه کند.

براساس این گزارش، در پایان جلسه وزیر نفت از اقدامات ارزنده معاونت توسعه منابع انسانی تشکر کرده و با تاکید بر نقش بسزا و اهمیت معاونت مربوطه در پیشرفت این صنعت، برای خانواده بزرگ صنعت نفت آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 176396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =