دانشگاه صنعت نفت دوره‌های دکتری مشترک برگزار می‌کند

شانا _ گروه نفت: رئیس دانشگاه صنعت نفت از برگزاری دوره‌های دکتری مشترک با دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور در رشته‌های مورد نیاز صنعت نفت به منظور تقویت کادر تخصصی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شانا، دکتر غلامرضا راشد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت همچنین از ایجاد نهادهای پژوهشی مشترک مانند تشکیل کنسرسیوم پژوهشی مشترک یا شرکت دانشگاهی دانش بنیان مشترک خبر داد و افزود: فعالیت در پروژه‌های ملی (توسعه فناوری‌های ازدیاد برداشت از مخازن، ایجاد پایلوت و عملیات میدانی آنها یا بومی‌سازی فناوری) از دیگر برنامه‌های اجرایی این دانشگاه است.

وی یادآوری کرد: مقدمات کار با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌های مورد نظر فراهم شده که ضروری است وزارت نفت نیز حمایت‏های لازم را در گسترش عملی این همکاری‌ها انجام دهد تا در نهایت نتایج عملی مناسب‌تری حاصل شود.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با اشاره به دیگر برنامه‌های این دانشگاه اظهارکرد: از دیگر برنامه‏ها تعریف، تصویب و اجرای دوره‏های تحصیلات تکمیلی جدید با توجه به نیاز صنعت نفت و در تعامل با واحد نیروی انسانی با توجه به شغل‏های جدید موردنیاز صنعت  خواهد بود.

به گفته وی، در طول چند سال گذشته برنامه‌های مختلفی در دانشگاه به منظور توسعه مهندسی نفت صورت گرفته که نتیجه اولیه این برنامه‌ها ورود داوطلبان متعهد، نخبه و با رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته‏های مهندسی نفت بوده است.

دکتر راشد با بیان این که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک حاصل این برنامه در توانایی کارشناسی وزارت نفت نیز بروز کند، تصریح کرد: امروزه بخش قابل توجهی از این افراد (دانش‌آموخته) با پذیرش دوره تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل شده‌اند که در این زمینه نیاز است وزارت نفت با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه مشوق‌های مکفی در جذب این فارغ‌التحصیلان برای تقویت هر چه بیشتر بدنه تخصصی صنعت نفت اقدام کند.

فعالیت دانشگاه صنعت نفت به عنوان یک دانشگاه کارآفرین

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان این که دانشگاه صنعت نفت توسعه یافته دانشکده نفت آبادان در انقلاب شکوهمند اسلامی است، به پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت گفت: این دانشگاه با حدود 72 سال سابقه درخشان علمی، یکی از قدیمی ترین موسسه های آموزش عالی کشور است.

وی افزود: این دانشگاه متولی اصلی تربیت نیروی انسانی در زمینه صنایع نفت و گاز بوده و با تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در مقاطع مختلف تحصیلی، نقشی کلیدی در به گردش درآوردن چرخ عظیم صنعت نفت و خودکفایی آن داشته است.

این مقام مسئول به حضور موثر دانش‌آموختگان این دانشگاه در بخش‌های مختلف صنعت نفت اشاره و یادآوری کرد: نقش آنها در دانشگاه‏های معتبر کشور و جهان همچنین حضور آنها در شرکت های معتبر نفتی نیز مؤید سابقه درخشان و تاریخی این دانشگاه بوده است.

به گفته وی، دانشگاه صنعت نفت با سرمایه منابع انسانی خود و ارتباط سیستماتیک خود با صنعت نفت کشور، همکاری با مراکز علمی و دانشگاه‏های معتبر داخلی و خارجی و انجام پروژه‏ها و طرح‏های تحقیقاتی و پژوهشی تاکنون به عنوان یک دانشگاه کارآفرین عمل کرده است.

کد خبر 178132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =