یکی از اقلام راهبردی صنعت حفاری در کشور بومی سازی شد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: به همت متخصصان ایرانی در سال جهاد اقتصادی، یکی از اقلام راهبردی صنعت حفاری در کشور بومی سازی شد.

مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی حفاری ایران در گفت وگو با خبرنگار شانا در این باره توضیح داد: تولید پکینگ المنت (PACKING ELEMENT) تا پیش از این تنها در انحصار شرکت های غربی بود.

 

مهندس محمد حسن علیزاده گفت: این قطعه در جلوگیری از نشت و فوران و آتش سوزی در دستگاه های حفاری کاربرد دارد و به تازگی به تولید انبوه رسیده است.

 

وی با بیان این که در سال جاری تولید یک هزار و 500 قطعه پرمصرف در صنعت حفاری به سازندگان داخلی واگذار شده است که تحت نظارت متخصصان این شرکت به ساخت آنها اقدام می شود، افزود: بخشی از این قطعات تولید انبوه شده و بخشی نیز مراحل ساخت و تست های میدانی را می گذراند.

 

علیزاده اظهار کرد: با بومی سازی این قطعات، شمار قطعات پرمصرف در صنعت حفاری که در یک دهه گذشته به تدریج ساخت داخل شده است، به 18 هزار قلم افزایش خواهد یافت.

 

مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی حفاری ایران گفت: تمام این قطعات پیش از این از خارج کشور خریداری می شد که با اتکا به توانمندی های داخلی و تولید انبوه از تامین آن از منابع خارجی بی نیاز شدیم.

 

وی افزود: با دستیابی به این موفقیت که در همسویی با سیاست های دولت، وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و پشتیبانی و حمایت قاطع مدیریت عالی شرکت تحقق یافته است، ضمن صرفه جویی میلیون ها دلار ارز، دسترسی آسان به منابع تولید، فعال شدن کارگاه ها و مجموعه های صنعتی در بحث ایجاد فرصت های شغلی نیز، این شرکت در سطح شرکت های نفتی پیشگام بوده است.

 

علیزاده همکاری و همیاری دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی، بخش های پژوهش و فناوری شرکت و صنایع را در این میسر بسیار بااهمیت خواند.

 

وی در همین ارتباط به برپایی هرساله نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری همزمان با سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران اشاره و یادآوری کرد: این نمایشگاه ها فرصتی مغتنم برای هم افزایی میان مدیران، متخصصان و کارشناسان شرکت و متولیان تولید و ساخت قطعات و تجهیزات صنعتی در کشور است و در موفقیت های حاصله در بومی سازی صنعت حفاری بسیار اثرگذار بوده است.

 

شرکت ملی حفاری ایران، یکی از شرکت های بالادستی شرکت ملی نفت ایران است که با توجه به شاخص های عمومی در سال 89 در بحث واحدهای نمونه در سطح وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به تازگی براساس امتیازهای محاسبه شده در راس شرکت ها قرار گرفت و شرکت برتر شناخته شد.

 

کد خبر 178828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =