برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری در پایتخت نفتی ایران

اهواز _ شانا _ گروه نفت: همزمان با اول دی ماه سی و دومین سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری کشور در اهواز پایتخت نفتی ایران برگزار می شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران در گفت وگو با خبرنگار شانا در این باره توضیح داد: این نمایشگاه همچون سال های گذشته در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات، تامین کالا و مواد مصرفی و خدمات فنی فعالیت خواهد کرد.

 

مهندس محمدرضا طهماسبی بیرگانی گفت: در برپایی این نمایشگاه مدیریت های تدارکات و امور کالا و روابط عمومی شرکت و انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران همکاری می کنند.

 

وی با اشاره به تهیه و تدوین نقشه راه ساخت قطعات و تجهیزات صنعت حفاری با برند ایرانی از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت افزود: با همکاری دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه مطالعات انرژی به عنوان کانون طرح های پژوهشی، دانشگاه های کشور، جهاد دانشگاهی و پارک های علم و فناوری به عنوان قطب های همکاری و شرکت ها و سازندگان داخلی به عنوان تولید کنندگان محصول نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه های  قبل از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

طهماسبی بیرگانی با بیان این که نمایشگاه از اول تا چهارم دی ماه برگزار می شود، اضافه کرد: ساخت قطعات و تجهیزات در شرکت ملی حفاری ایران با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری وزارت نفت در سه زمینه ساخت کامل دستگاه های حفاری و تجهیزات جانبی، تجهیزات خدمات فنی حفاری و تجهیزات خدمات ویژه حفاری صورت می گیرد.

 

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه ها قادر خواهیم بود با راه اندازی صنعت ساخت تجهیزات حفاری با هدف رفع نیازهای داخلی، کشور  در زمینه صادرات قطعه و تجهیزات این صنعت به خارج نیز گام بردارد.

 

وی درباره دستاوردهای هشت نمایشگاه پیشین گفت: در صنعت حفاری افزون بر 120 هزار قلم قطعات مختلف کاربرد دارد که نزدیک به 25 هزار قطعه آن پر مصرف است که در نتیجه تعامل نزدیک سازندگان با مدیران شرکت در نمایشگاه های گذشته 17هزار قلم آن ساخت داخل شد و امید می رود مابقی نیز در خلال نمایشگاه های سال جاری و آتی با کمک و همیاری سازندگان داخلی بومی سازی شود.

 

شرکت ملی حفاری ایران از شرکت های مهم بالادستی شرکت ملی نفت ایران است که حوزه ستادی آن در اهواز مرکز استان نفت خیز خوزستان استقرار دارد.

 

کد خبر 178856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =