تولید گاز زاگرس جنوبی در زمستان به بالاترین میزان خود می‌رسد

شانا _ گروه نفت: مهندس احمد سراجی از تولید 255 میلیون متر مکعب گاز در چهار ماه پایانی امسال در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی خبر داد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که سال گذشته تولید روزانه گاز این شرکت حداکثر 254 میلیون متر مکعب بوده است، گفت: در سال 89 این شرکت توانست بیش از 98 درصد برنامه های خود را در زمینه تولید گاز محقق کند.

مهندس احمد با بیان این که بر اساس برنامه پنجم توسعه، احداث و راه اندازی چهار ایستگاه تقویت فشار گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در دستور کار قرار دارد، افزود: در سال های آینده، حفاری چاه های جدید، پاسخگوی افت فشار مخازن نخواهد بود؛ از این رو راه اندازی ایستگاه های تقویت فشار گاز ضرورت دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، برنامه تولید 15.1 میلیون متر مکعب گاز از میدان های دی و سفید زاخور را یکی دیگر از برنامه های در دست مطالعه شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی خواند و یادآور شد: این پروژه در سال 92 به بهره برداری می رسد.

به گفته وی، هم اکنون روزانه بیش از 175 میلیون متر مکعب گاز و 58 هزار بشکه میعانات گازی در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تولید می شود و 15 دکل حفاری در این شرکت مشغول به کارند. 

به گزارش شانا، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که حدود 255 میلیون متر مکعب در روز تولید می‌کند.

ستاد این شرکت در شیراز و دارای چهار منطقه عملیاتی به نام های نار و کنگان آغار و دالان، پارسیان و قشم و سرخون، همچنین ده میدان گازی آغار، دالان، نار، کنگان، تابناک، گورزین، سرخون، هما‌، وراوی و شانول است که در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان واقع شده‌اند.

توسعه میدان های نفتی سروستان و سعادت آباد در شرق شیراز و خشت در جنوب غربی شهرستان کازرون، در سال 1386 آغاز شده است.

ستاد زاگرس جنوبی، مدیریت و برنامه ریزی، ارائه خدمات فنی و مهندسی، عملیاتی، پشتیبانی، مالی و اداری به مناطق عملیاتی را به عهده‌ دارد.

کد خبر 178888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =