طراحی و ساخت سالانه یک هزار و 500 قلم از قطعات صنعت حفاری در کشور

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی حفاری ایران از برنامه طراحی و ساخت سالانه حدود یک هزار و 500 قلم از قطعات پرمصرف صنعت حفاری با حمایت این شرکت در داخل کشور خبر داد.

مهندس محمدحسن علیزاده در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این قطعات از شمار قطعاتی است که تولید آنها در داخل کشور دارای صرفه اقتصادی و توجیه فنی است.

وی افزود: توجه به ساخت قطعات پرمصرف تجهیزات و دکل های حفاری در خشکی و دریا از موفقیت های ارزنده مجموعه کارکنان تلاشگر این شرکت است که با همیاری و همکاری نزدیک صنعتگران و تولید کنندگان داخلی به خصوص استان خوزستان تحقق یافته است.

علیزاده گفت: این شرکت به طور میانگین سالانه حدود 11 هزار قلم کالا و تجهیزات به ارزش 300 تا 400 میلیارد ریال از منابع داخلی خریداری می کند.

مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: در چند سال اخیر همگام با توسعه ساخت داخل میزان خریدها نیز روند افزایشی داشته است و در سال های آینده نیز، رشدی قابل توجه خواهد داشت.

وی با بیان این که در صنعت حفاری حدود 120 هزار قلم کالا استفاده مى شود که از مجموع آنها 30 تا 35 هزار قلم پرمصرف است، اضافه کرد: شرکت ملی حفاری ایران در اجرای سیاست های دولت و وزارت نفت مبنی بر توجه به ساخت داخل با همراهی و همکاری سازندگان و صنعتگران داخلی فعالیت های موثری انجام داده و به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.

علیزاده گفت: از حدود دو دهه پیش که تفکر ساخت قطعات و تجهیزات حفاری در داخل شکل گرفت تاکنون نزدیک به 18 هزار قلم قطعات کاربردی این صنعت بومی سازی شده است.

مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی حفاری ایران افزود: توجه به ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری، یکی از دستاوردهای این شرکت و تاکنون 2 هزار میلیارد ریال در صنایع داخلی بویژه در استان خوزستان سرمایه گذاری شده است و صدها صنعتگر و سازنده در کارگاه های تولیدی و شهرک های صنعتی این استان و دیگر استان های صنعتی کشور با حمایت های این شرکت در حال ساخت قطعات موردنیاز این صنعت هستند.

وی یادآور شد: تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شرکت های خارجی سازنده تجهیزات حفاری، از چاه ها و صنعت نفت ایران به عنوان آزمایشگاه برای رفع اشکال های تجهیزات خود استفاده می کردند، اما اکنون ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری با توان متخصصان داخلی با رعایت تمام استانداردها، در کشور بومی شده است و با حمایت از شرکت ها و سازندگان کشور بومی سازی در صنعت نفت روندی پرشتاب ادامه دارد.

علیزاده با گرامیداشت سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، قطعات و تجهیزات ارائه شده در نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری را بیانگر رشد کمی و کیفی تولیدات ساخت داخل در بخش صنعت نفت و حفاری خواند و گفت: شرکت ملی حفاری ایران و سازندگان تجهیزات صنعت نفت یک هدف را دنبال می کنند و آن خودکفایی در صنعت نفت و حفاری است و برای رسیدن به این هدف، همکاری خود را افزایش خواهند داد.

شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و متولی حفاری در کشور، در سه دهه فعالیت، موفق به ثبت افتخارهای متعددی شده و توانسته است با بهره گیری از دانش مدیران و تکیه بر توان متخصصان داخلی در مسیر خودکفایی میهن اسلامی گام بردارد.

کد خبر 182190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =