برگزاری دوره های آموزشی کنترل فوران چاه در شرکت ملی حفاری ایران

اهواز _ شانا _ گروه نفت: رئیس آموزش شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری دوره های آموزش کنترل فوران چاه (IWCF) برای نزدیک به یکصد نفر از کارکنان کلیدی دستگاه های حفاری شرکت حفاری شمال در سال جاری خبر داد.

مهندس مهدی مهران در گفت و گو با خبرنگار شانا در این باره توضیح داد: در ادامه همکاری های آموزشی شرکت ملی حفاری ایران با شرکت های داخلی و خارجی و با توجه به امکانات لازم و برخورداری از مدرسان مجرب برگزاری دوره های مختلف، از جمله کنترل مهار فوران در برنامه ها آموزشی امسال تعریف شده است.

وی گفت: در چند سال اخیر تقاضا برای برگزاری دوره های آموزشی از سوی موسسه ها و شرکت های نفتی بخش خصوصی و دولتی افزایش یافته است؛ به نحوی که مرکز آموزش حفاری این شرکت علاوه بر تامین نیازهای آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت ضمن خدمت نیروهای شرکت، همچنین کارکنان تازه استخدام، نسبت به آموزش کارکنان دیگر شرکت های متقاضی نیز اقدام می کند.

مهران افزود: در همین حال مذاکره با چند شرکت خارجی برای گذراندن دوره های تخصصی مرتبط با صنعت حفاری در ایران نیز در جریان است و این شرکت آمادگی خود را برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی حفاری با بهترین کیفیت و هزینه مناسب اعلام کرده است.

رئیس آموزش شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: هم اکنون مرکز آموزش این شرکت با تایید مراکز معتبر بین المللی دارنده گواهینامه کنترل فوران چاه های نفت و گاز، سالانه بیش از ۲۸۰ هزار ساعت آموزش در قالب ۲۵۰ عنوان دوره ارائه می دهد.

وی با بیان این که در اداره آموزش شرکت ملی حفاری ایران که از سال 1362 تاسیس و دو نوع آموزش عمومی و تخصصی برای کارکنان در نظر گرفته شده است، گفت: آموزش های مدیریتی، رایانه و زبان های خارجی جزء آموزش های عمومی و آموزش های تخصصی نیز، شامل آموزش حفاری، برق، مکانیک، گل، سیمان و اسید است.

کد خبر 188354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =