32 حلقه چاه نفت و گاز در 2 ماه گذشته حفاری و تکمیل شد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل 32 حلقه چاه های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور به وسیله ناوگان این شرکت در دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

مهندس مهران مکوندی امروز سه شنبه (2 خرداد) در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: از این تعداد 20 حلقه چاه توسعه ای و 12 حلقه تعمیری بوده است.

وی افزود: از شمار این چاه ها، 12 حلقه چاه توسعه ای و 7 حلقه تعمیری در گستره فعالیت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 4 حلقه توسعه ای در شرکت نفت مناطق مرکزی، 4 حلقه تعمیری در شرکت نفت فلات قاره و 4 حلقه چاه توسعه ای و یک حلقه تعمیری در قالب پروژه های در دست اجرای این شرکت حفاری و مراحل تکمیل آن انجام شد.

مکوندی با اشاره به رشد افزون بر 60 درصدی حفاری شمار چاه ها گفت: شمار چاه های حفاری شده در این مدت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 12 حلقه بیشتر است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری، متراژ حفاری از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت را 75 هزار و 242 متر عنوان و اضافه کرد: در این مدت حفاری 5 حلقه چاه 174 روز زودتر از برنامه کارفرماها به اتمام رسید که از نظر شتاب بخشی در تولیدی کردن چاه ها و سود و صرفه اقتصادی برای کشور قابل توجه است.

وی افزایش شمار دستگاه های حفاری، استانداردسازی فعالیت ها، توجه به آموزش نیروی انسانی، استفاده از فناوری های نو و رعایت اصول ایمنی را از عوامل اثرگذار در شتاب بخشیدن به عملیات حفاری و ارائه کار با کیفیت بالا برشمرد.

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است که هم اکنون با بهره گیری از افزون بر 70 دستگاه حفاری بیش از 90 درصد عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی این صنعت را در مناطق خشکی  و دریایی 10 استان کشور در مرکز، شمال شرق، غرب و جنوب غرب و آب های خلیج فارس به عهده دارد.
 

کد خبر 189474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =