۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
  • کد خبر: 190778
مخالفت روسیه با تحریم های یک جانبه نفتی غرب

شانا _ گروه بین الملل: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد این کشور با تحریم های نفتی یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا برای ایران مخالف است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از مسکو، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیروز (جمعه 26 خرداد) اعلام کرد این کشور با تحریم های یک جانبه برای ایران، مخالف است.

به گفته ریابکوف، روسیه با تحریم های یکجانبه برای ایران، از جمله تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، «همواره مخالف بوده است و مخالف باقی خواهد ماند».

وی از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست «به طور کلی» از تحمیل چنین تحریم هایی خودداری کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در سفر هفته گذشته خود به تهران، در بیانیه ای بر همین مطلب تأکید کرده بود.

قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و اعضای دائم شورای امنیت و آلمان در هفته جاری در مسکو برگزار شود و علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران نسبت به نتایج این نشست ابراز خوشبینی کرده است.

تحریم های آمریکا برای معامله کنندگان با صنعت نفت ایران از روزهای پایانی ماه جاری میلادی آغاز می شود اما این کشور وادار شده است بیشتر مشتریان عمده نفت ایران را از این تحریم ها معاف کند.

تحریم های اتحادیه اروپا نیز از آغاز ماه ژوئیه سال جاری میلادی آغاز می شود اما خریداران نفت ایران، از جمله ژاپن، برای مقابله با آثار این تحریم ها در بخش بیمه نفتکش های حامل نفت ایران، راه های جایگزینی یافته اند.

 

کد خبر 190778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =