مشعل های فلات قاره تا پایان برنامه پنجم خاموش می شود

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: سوزانده شدن گازهای همراه نفت در فلات قاره تا پایان برنامه پنجم متوقف می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران صبح امروز (چهارشنبه 31 خرداد) در همایش برگزیدگان اچ اس یی فلات قاره اظهار کرد: این شرکت برنامه های گسترده ای را برای توسعه اچ اس یی در فلات قاره در دست اقدام دارد.

مهندس محمود زیرکچیان زاده گفت: شرکت فلات قاره دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است و به عنوان بزرگ ترین تاسیسات دریایی تا پایان برنامه پنجم تمام مشعل های خود را خاموش و از سوزانده شدن گاز همراه نفت جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: این شرکت 5 نوع نفت صادراتی را از پایانه های خود صادر می کند و بزرگ ترین ناوگان دریایی کشور و بزرگ ترین ناوگان هوایی صنعت نفت را در اختیار دارد.

زیرکچیان زاده گفت: پیشرفته ترین پایانه صادراتی شناور منطقه با نام "خلیج فارس" که جایگزین شناور صادراتی سورنا شده است، به زودی عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران تصریح کرد: این پایانه شناور با ظرفیت 2 میلیون و 200 هزار بشکه در نوع خود در منطقه بی نظیر است.

وی با بیان این که شرکت نفت فلات قاره در میان شرکت های تابعه صنعت نفت، بالاترین ریسک را در فعالیت های خود دارد، اظهار کرد: حجم وسیع کمی و کیفی فعالیت ها سبب شده است توجه به مقوله اچ اس یی بیش از گذشته مورد تاکید قرار گیرد.

زیرکچیان زاده ادامه داد: باید فرهنگ اچ اس یی را در واحدهای عملیاتی تقویت کنیم و با توجه به این که با شاخص های جهانی فاصله داریم، آموزش کارکنان و به روزرسانی توان علمی و دانش آنها می تواند ضریب ایمنی و بهداشت را در فلات قاره به سطح استانداردهای روز جهان نزدیک کند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: باید نگاه و تفکر استراتژیک به اچ اس یی سرلوحه کار مدیران قرار گیرد و نگاه ویژه به ارزش های انسانی و مسئولیت های اجتماعی در صنعت نفت نهادینه شود.

زیرکچیان زاده با اشاره به برنامه های محیطی فلات قاره گفت: همچنین طرح جمع آوری حوضچه های خاکی محتوی پساب های نفتی در فلات قاره تا پایان برنامه پنجم نهایی می شود.

وی تصریح کرد: جزیره سبز سیری به عنوان یک طرح موفق در فلات قاره، یکی از دستاوردهای زیست محیطی صنعت نفت به شمار می رود.

وی با بیان این که شرکت فلات قاره می خواهد الگوی صنعت نفت در زمینه اچ اس یی شود، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا با مدیریت های اچ اس یی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در زمینه استفاده از فناوری های نوین برای توسعه اچ اس یی همکاری کند.

زیرکچیان زاده با اشاره به پدیده ریزگرد به کشور در سال های اخیر اظهار کرد: ورود این پدیده آب و هوایی به کشور به ویژه در مناطق عملیاتی فلات قاره مشکلات زیادی از جمله نبود توان پرواز هواپیماها و هلیکوپترها و نیز حرکت نکردن شناورها در واحدهای عملیاتی را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: از نهاد مسئول تقاضا داریم راهبردهای لازم را برای مقابله با این پدیده جوی به عمل آورده و در راه مبارزه با ریزگردها که حتی در برخی از سکوها نیز تلاشگران صنعت نفت را با مشکلات جدی رو به رو کرده، تدبیری جدی اندیشیده شود.

کد خبر 191002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =