اهواز _ شانا _ گروه نفت: مدیر عملیات یک خشکی شرکت ملی حفاری ایران از حفاری و تکمیل شدن 7 حلقه چاه توسعه ای در میدان گازی کیش به عنوان دومین قطب گازی ایران تا پایان سه ماه سوم سال جاری خبر داد.

مهندس محمد آل خمیس امروز (یک شنبه 25 تیر) در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: دستگاه های حفاری 54 و 61  این مدیریت در قالب پروژه های حفاری، حفر چاه های گازی در این موقعیت را در دست اجرا دارد.

 

وی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده 7 حلقه چاه کلاستر B در پاییز امسال تکمیل و برای بهره برداری تحویل کارفرما می شود.

 

آل خمیس با اشاره به این که پروژه حفاری 1+12 کیش به صورت کلید در دست از سوی شرکت ملی حفاری ایران در دست اجرا قرار دارد، اضافه کرد: همچنین مراحل حفاری و تکمیل 6 حلقه چاه دیگر بر روی کلاستر A نیز بهار سال 92 به پایان می رسد.

 

مدیر عملیات یک خشکی شرکت ملی حفاری ایران با بیان این که این مدیریت راهبری 24 دستگاه حفاری شامل 23 دستگاه حفاری با توان 2 هزار اسب بخار ( سنگین) و یک دستگاه حفاری با توان 3 هزار اسب بخار (فوق سنگین)  یا سوپر ریگ را با بهره مندی از نزدیک به  3 هزار نیروی متخصص برعهده دارد، گفت: فعالیت مدیریت عملیات یک حفاری بیشتر در بخش های حفاری چاه های اکتشافی و توسعه ای است.

 

وی به حفاری و تکمیل 13 حلقه چاه شامل 12 حلقه توسعه ای و یک حلقه چاه تعمیری در سه ماه نخست سال جاری در مناطق نفت خیز کشور اشاره کرد و افزود: در این مدت ناوگان تحت مسئولیت این مدیریت موفق به 56 هزار و 602 متر حفاری شد.

 

آل خمیس ادامه داد: کارکنان سختکوش در این بخش به صورت اقماری هم اکنون در موقعیت میدان های نفتی آزادگان، مارون، یادآوران، رامشیر، هفتکل، منصوری و اهواز در استان خوزستان، بی بی حکیمه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، نفت شهر در استان کرمانشاه، کرند در استان گلستان و میدان های گازی در استان های بوشهر و هرمزگان مشغول خدمت هستند.

 

مدیر عملیات یک خشکی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به توانمندی های شرکت ملی حفاری و تلاش این شرکت در جهت تحقق اهداف وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در برنامه پنجم توسعه، اظهار کرد: در سال 90 در مجموع 4 دستگاه حفاری سنگین خشکی جدید 33 ، 34 ، 88 و 89 به ناوگان حفاری این مدیریت افزوده شد و با توجه به گستردگی و حجم بالای کار، پیش بینی می شود امسال نیز شاهد اضافه شدن تعداد دستگاه های حفاری در این مدیریت باشیم.

 

شرکت ملی حفاری ایران برای شتاب بخشیدن در ارایه خدمات و پاسخگویی به انتظارات اقدام به ایجاد  سه مدیریت حفاری خشکی یک، دو و سه، مدیریت حفاری دریا و مدیریت تعمیرات و نگهداری (نت) در این شرکت کرده است که با تقسیم کار پوشش حفاری در مناطق خشکی و دریایی 11 استان کشور را با به کارگیری بیش از 70 دستگاه حفاری عهده دار هستند.

 

کد خبر 192444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =