مشارکت سازندگان داخلی در پروژه های صنعت نفت افزایش می یابد

شانا _ گروه پتروشیمی: سرمایه گذاری و تامین مالی سازندگان ایرانی، قدرت رقابت با دیگر سازندگان خارجی را افزایش داده است و سبب مشارکت بیشتر آنها در توسعه صنعت نفت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ششمین نشست شورای عالی توسعه توان داخل حوزه صنعت نفت اظهار کرد: بسیاری از قطعات و تجهیزات موردنیاز در کشور اکنون بومی سازی شده است که نشان از توانایی سازندگان ایرانی دارد.

مهندس سیروس تالاری افزود: همکاری خوبی بین سازندگان داخلی با وزارت نفت و شرکت های تابعه وجود دارد و با حمایت مسئولان وزارت نفت در آینده سهم سازندگان داخلی در تولید کالا و قطعه های موردنیاز در داخل کشور افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: برگزاری جلسه میان سازندگان، پیمانکاران و متولیان در وزارت نفت سبب خواهد شد بسیاری از مشکلات برطرف شده است و فعالیت ها با شتاب بیشتری به سرانجام برسد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود: با توافق صورت گرفته میان انجمن و مهندس قلعه بانی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، به زودی ستادی مشترک در شرکت کالای نفت با حضور نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس، کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و نمایندگان حقوقی سازندگان تشکیل خواهد شد تا روند همکاری ها مطلوب تر از گذشته باشد.

سرویس تالاری با اشاره به توان بالای سازندگان و صنعتگران ایرانی در عرصه تامین نیازهای صنعت نفت افزود: با توجه به این توانمندی ها و موفقیت های به دست آمده در زمینه طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات و بومی شدن آن در کشور توان صدور تولیدات و تجهیزات ساخت ایران به خارج، از کشور نیز وجود دارد.
 
وی اظهار کرد: صنعتگران ایرانی در بخش صنعت نفت دارای تجارب بسیار ارزشمندی هستند و در چند سال اخیر افزایش کیفیت قطعه های تولیدی، زمینه ایجاد رقابت، هم افزایی صنعتگران با مراکز علمی و پژوهشی مورد اهتمام بوده و رشد مطلوب سازندگان ایرانی در حال افزایش است.

به گزارش شانا، مهندس قاسمی، وزیر نفت، در جلسه شب گذشته با سازندگان ایرانی اظهار کرد: سیاست وزارت نفت، داخلی سازی است و با انتقال دانش فنی به داخل، باید ساخت داخل کالاهای موردنیاز از سوی سازندگان داخلی گسترش یابد.

وی ادامه داد: امروز توان ساخت داخل مطلوب است و باید از نظر کیفیت نیز، سازندگان تلاش بیشتر کنند و کالاهای با کیفیت بالاتری تولید کنند.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت با حمایت دولت و مجلس، از تمام سازندگان داخلی حمایت می کند.

وزیر نفت از سازندگان داخلی خواست تا با پیشنهادهای سازنده خود مسیر توسعه صنعت نفت را هموار کنند و با توجه به این که در جلسه های قبل تصمیم های بسیار مفیدی گرفته شده، ادامه این گونه جلسه های مشترک می تواند بسیار سازنده باشد.

مهندس قاسمی با تاکید بر توسعه میدان های مشترک ادامه داد: در پارس جنوبی باید بیش از گذشته فعال باشیم و از ذخایر با ارزش این میدان مشترک به بهترین شکل ممکن استفاده کرده تا منافع کشورمان از این میدان تامین شود.

وی با بیان این که سازندگان داخلی باید مدت زمان ساخت و نیز قیمت های خود را تعدیل کنند، گفت: قیمت قطعات تولید شده از سوی سازندگان ایرانی نباید با سازندگان بین المللی تفاوت زیادی داشته و گران تر باشد.

کد خبر 193074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =