استفاده حداکثری از نیروهای بومی در توسعه میدان های آذر و چنگوله

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در بازدید از طرح توسعه میدان های نفتی آذر و چنگوله بر استفاده حداکثری از توان نیروهای بومی استان ایلام در این دو پروژه تاکید کرد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن) در نخستین بازدید رسمی از میادین آذر و چنگوله در دیدار با نماینده ولی فقیه استان ایلام گفت: شرکت متن در تلاش است در توسعه میدان های آذر و چنگوله، از پتانسیل های موجود در استان ایلام به ویژه نیروهای بومی این منطقه استفاده کند.

قربانی همکاری جدی همه سازمان های دولتی این استان را برای توسعه هرچه پرشتاب تر میدان مشترک آذر خواستار شد و از مسئولان استانی ایلام برای همکاری آنان در تحصیل اراضی و همکاری در بخش مرزی قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه استان ایلام نیز در این دیدار، از تلاش شرکت متن در توسعه میادین آذر و چنگوله قدردانی و تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه مهران در زمان جنگ تحمیلی، امروز بسیار خوشحالیم که توسعه میدان های نفتی این منطقه به دست جوانان همین مرزو بوم انجام می شود.

محمدنقی لطفی به حادثه آتش سوزی در یکی از چاه های نفتی استان ایلام در سال ۱۳۴۳ اشاره و تصریح کرد: مهار آن حادثه به دست آمریکایی ها حدود ۶ ماه زمان برد؛ حال آنکه با توکل برخداوند و تلاش دلاور مردان صنعت نفت، چنین حوادثی در صورت وقوع در این صنعت در کمتر از یک ماه رفع می شود.

وی، بازسازی و راه اندازی فرودگاه مهران را خواستار شد و افزود: هم مرز بودن این منطقه با کشور عراق و تردد زائران عتبات عالیات، ایجاب می کند فرودگاه مهران هرچه سریع تر راه اندازی شود.

بر پایه این گزارش، مدیرعامل شرکت متن در جریان این دیدار به ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح توسعه این میادین پرداخت.

نادر قربانی پس از دیدار با امام جمعه ایلام، در نشستی با حضور معاون سیاسی استانداری ایلام، مسائل موجود بین شرکت ملی نفت ایران و نهادهای دولتی استان ایلام  مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیرعامل متن، تعامل هرچه بیشتر نهادهای استان را با صنعت نفت خواستار شد.

بر اساس این گزارش، توسعه و بهره برداری هر چه سریعتر از میدان نفتی چنگوله در اولویت پروژه های در دست اجرای شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.


موافقتنامه توسعه میدان نفتی چنگوله نیز 17 بهمن امسال میان شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و شرکت نفت و گاز دانا وابسته به گروه دانا انرژی بسته شد.

میدان نفتی چنگوله دارای 3.4 میلیارد بشکه نفت درجا با درجه API 22 است و برآورد شده است از اواخر سال 1393 به تولید زودهنگام برسد.

میدان نفتی آذر نیز در جنوب شرق شهرستان مهران واقع شده و طرح توسعه آن در خرداد 1388 با اعتبار بیش از 155 میلیارد ریال شروع شد. توسعه میدان نفتی آذر در غرب ایران از سوی کنسرسیومی شامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ایران (اویک) و صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی صنعت نفت اجرا می شود و هم اکنون پیمانکاران در این منطقه در حال فعالیت هستند.

کد خبر 193994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =