برگزاری دوره های کارآموزی برای 700 دانشجو در شرکت ملی حفاری ایران

اهواز _ شانا _ گروه نفت: رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری دوره های کارآموزی برای افزون بر 700 دانشجوی رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه های کشور در سال جاری از سوی این شرکت خبر داد.

مهدی مهران در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: این دوره های کوتاه مدت که به صورت تئوری و عملی در 160 تا 320 ساعت برگزار شده، مرتبط با صنعت نفت و در زمینه های حفاری، برق، مکانیک، فناوری و اطلاعات (IT)، مدیریت و عمومی بوده است.

وی با بیان اهمیت و دستاوردهای ارتباط نزدیک دانشگاه و صنعت اظهار کرد: کارآموزی این امکان را به دانشجو می دهد تا ضمن کسب مهارت های جدید، فرصت های شغلی خود را بررسی کند و انگیزه بیشتری برای تحصیل بیابد.

مهران گفت: این کار همچنین سبب هم افزایی میان واحدهای صنعتی و دانشگاه ها و شناسایی خلاهای صنعت از سوی دانشگاه می شود و دانشجویان می توانند با تعریف پروژه های تحقیقاتی صنعتی، سهم بسزایی در رشد صنعتی کشور داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران افزود: فعالیت های آموزشی این شرکت برای پذیرش دانشجویان در دوره های آموزشی از سوی دفتر ارتباط صنعت این مرکز و با هدف تعامل و ارتقای سطح علمی و فنی دانشجویان رشته های مختلف صورت می گیرد.

وی ادامه داد: به طور کلی آموزش عالی و دانشگاهی هر اندازه از نظر آموزش های تئوری به روز باشد، باز هم نیازمند آموزش عملی و کاربردی در صنایع مختلف است و این موضوع، گسترش دامنه آموزش و کسب تجربه در صنعت حفاری را توجیه می کند.

مهران اضافه کرد: آشنایی دانشگاه های کشور با صنعت راهبردی حفاری آنها را قادر خواهد ساخت تا دامنه گسترش اطلاعات و مهارت ها را افزایش دهند و برهمین اساس، دانشجویان پذیرفته شده علاوه بر معرفی به ادارات تعمیرات، همچنین آزمایشگاه های فنی و تخصصی، روی دستگاه های حفاری در کنار کارکنان با تجربه شرکت به کسب دانش و مهارت می پردازند.

رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران ارتباط مستمر استادان دانشگاه ها با مرکز آموزش حفاری، آشنایی دانشجویان با صنعت حفاری، همچنین ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی خلاقیت های دانشجویان و انتقال یافته های علمی، آموزشی و پژوهشی از دانشگاه به صنعت حفاری را از اهداف این شرکت در برگزاری دوره های آموزشی برشمرد.

وی درباره برگزاری دوره های آموزشی برای دانشجویان دانشگاه های خارج از کشور توضیح داد: این فرصت برای دانشجویان ایرانی مقیم خارج فراهم است و آنان با ارائه معرفی نامه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

مهران گفت: در دوره های آموزشی امسال شماری از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های هندوستان و مالزی مشغول به تحصیل هستند، نیز حضور داشتند.

اداره آموزش شرکت ملی حفاری ایران در سال 1362 تاسیس شد که در آن دو نوع آموزش عمومی و تخصصی برای کارکنان تعریف شده است.

آموزش های مدیریتی، رایانه و زبان های خارجی جزء آموزش های عمومی و آموزش حفاری، برق، مکانیک، سیال، سیمان و اسید، از جمله آموزش های تخصصی است که در این مرکز به آنها پرداخته می شود.

شرکت ملی حفاری ایران، از شرکت های بالادستی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است که حوزه ستادی آن در اهواز استقرار دارد.

کد خبر 194536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =