افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت فلات قاره به بیش از 8 میلیون بشکه

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از برنامه این شرکت برای افزایش حجم ذخیره‌سازی نفت خام به میزان 8 میلیون و 100 هزار بشکه تا نیمه اول سال آینده خبر داد.

محمود زیرکچیان‌زاده در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: از مجموع ظرفیت برنامه ریزی شده برای ذخیره‌سازی نفت خام در فلات قاره، شش میلیون بشکه‌ آن تا پایان سال جاری و 2 میلیون و 100 هزار بشکه دیگر نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این که بیشترین پروژه‌‌های ذخیره‌سازی این شرکت در منطقه بهرگان انجام می‌شود، گفت: تنها 4.3 میلیون بشکه از پروژه‌های ذخیره‌سازی شرکت در این منطقه اجرا می‌شود که راه‌اندازی شده یا در سال جاری راه‌اندازی می شود.

زیرکچیان‌زاده ادامه داد: هم اکنون یک مخزن یک میلیون بشکه‌ای در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است و دو  مخزن 500 هزار بشکه‌ای نیز یکی در هفته جاری و دیگری در مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته او قرار است 2.2 میلیون بشکه‌ نفت خام نیز در FSU (پیشرفته‌ترین پایانه شناور ذخیره‌سازی خلیج فارس) مستقر در منطقه بهرگان ذخیره‌سازی شود.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران تاکید کرد: افزون‌بر ظرفیت‌های ذخیره‌سازی که در بهرگان انجام شده، یک پروژه دیگر به منظور ذخیره‌‌سازی یک میلیون بشکه نفت خام در این منطقه در حال اجراست که در  سال آینده به بهره ‌برداری می‌رسد.

وی هزینه مربوط به این دو مخزن را حدود 20 میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: در این مخازن ذخیره نفت خام، برای نخستین بار در کشور از پوشش‌های کامپوزیتی در سقف و کف استفاده شده است.

زیرکچیان‌زاده اضافه کرد پروژه‌های ذخیره سازی دیگری نیز در مناطق لاوان و سیری در دست اجراست که با بهره‌برداری از آن، دو میلیون بشکه دیگر به ظرفیت‌ ذخیره‌سازی شرکت نفت فلات قاره افزوده می‌شود.

کد خبر 195034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =