۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
  • کد خبر: 195568
تولید زودهنگام میدان رشادت از سر گرفته شد

شانا _ گروه نفت: همزمان با سی‌و‌دومین سالروز تاسیس شرکت نفت فلات قاره ایران، طرح تولید زودهنگام از چاه‌های جدید میدان رشادت از سر گرفته شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در ابتدای سال جاری بعد از آن که چاه‌های جدید میدان رشادت در سکوی W4 آماده و تولید زودهنگام از آنها آغاز شد، در اواسط اردیبهشت ماه به دلیل عملیات نصب روسازه سکوها تولید متوقف و لوله‌ها جمع‌آوری شد.

پیمانکار و کارکنان سکو برای از سرگیری تولید میدان رشادت عملیات نصب سکو، انجام حدود 120 متر لوله‌کشی و ساخت و نصب چند راهه موقتی را آغاز کردند تا در هفته گذشته موفق شدند تولید از چهار حلقه چاه‌ جدید را دوباره آغاز کنند.

براساس این گزارش، میدان نفتی رشادت (رستم) در ۱۰۸ کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان و در میان آب‌های خلیج فارس واقع شده است. بهره‌برداری از نفت سبک این میدان با ای.پی.آی 36 از سال ۱۳۴۷ آغاز شد.

توسعه اولیه این میدان نفتی از سوی شرکت نفت ایران – ایتالیا (IMINICO) انجام شد و تولید طبیعی آن تا سال 1351 ادامه داشت ولی از آن زمان تاکنون از تلمبه‌های درون چاهی برای استخراج نفت این میدان استفاده می‌شود.

تولید کنونی نفت از این میدان از سکوی رشادت چهار انجام می‌شود. این سکو دارای ١٤ حلقه چاه است و نفت تولیدی آن به وسیله خط لوله ١٨ اینچ به طول 108 کیلومتر همراه با نفت میدان رسالت برای ذخیره‌سازی به جزیره لاوان ارسال می‌شود.

طرح توسعه میدان رشادت یکی از سه طرح شرکت نفت فلات قاره و چند طرح شرکت ملی نفت ایران در قالب پروژه های مهرماندگار است.

 

کد خبر 195568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =