بازسازی کامل و ارتقای چهار دستگاه پمپاژ سیمان و اسید در شرکت ملی حفاری

اهواز _ شانا _ گروه نفت: بازسازی کامل و ارتقای چهار دستگاه پمپاژ سیمان و اسید ( پمپ تراکت) ناوگان مدیریت عملیات خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از توانمندی های داخلی با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار شانا تعمیرات اساسی وبهسازی این دستگاه ها با همیاری و همکاری واحد نگهداری و تعمیرات (نت) خدمات فنی این شرکت و شش پیمانکار داخلی در کمتر از یک سال تحقق یافت.

 

این تجهیزات راهبردی صنعت حفاری پس از آزمایش های میدانی برای خدمات دهی در اختیار اداره کل سیمان و انگیزش چاه قرار گرفت.

 

در آیینی که به این منظور با حضور مدیران و کارکنان مدیریت خدمات فنی و تعمیرات و نگهداری در کارگاه شماره 6 شرکت ملی حفاری ایران در اهواز برگزار شد، مدیرعامل این شرکت در سخنانی دستاوردهای به دست آمده در سال های اخیر در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات و بومی سازی این صنعت راهبردی را بسیار ارزشمند خواند.

 

مهندس حیدر بهمنی گفت: هم افزایی میان مراکز علمی و پژوهشی، سازندگان داخلی و متخصصان و کارشناسان این شرکت، موجب خوداتکایی در این صنعت شده است.

 

وی افزود: هم اکنون واحدهای صنعتی و شرکت های متعددی درکشور در زمینه ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و از جمله حفاری فعالیت دارند.

 

بهمنی اظهار کرد: کارآفرینی، ایجاد فرصت های شغلی تخصصی، رونق بخشی به صنایع و جلوگیری از خروج ارز  از جمله دستاوردها و مزیت های توجه به ساخت داخل است.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از دست اندرکاران پروژه بازسازی و ارتقا کیفی به موقع تجهیزات کاربردی در بخش خدمات فنی قدردانی کرد.

 

در این آیین مدیر نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری با اشاره به این که انجام بازسازی و ارتقای این دستگاه ها برای نخستین بار با مشارکت  کارکنان این مدیریت و بخش خصوصی صورت می گیرد، توضیح داد: این همکاری باعث شتاب بخشی در اجرای پروژه بازسازی تجهیزات شده است.

 

مهندس عبدالله ویسی آرا گفت: کاهش هزینه ها و انتقال دانش فنی به پیمانکاران استانی از مزیت های پروژه است که با توجه به دسترسی آسان و تبادل تجربه می تواند نقش مهمی در توانمند سازی پیمانکاران و ورود آنان به عرصه ساخت داشته باشد.

 

در ادامه رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: قیمت هر دستگاه پمپاژ سیمان و اسید بیش از 15 میلیارد ریال است و تعمیر این تجهیز بین 7 تا 8 میلیارد ریال هزینه در بردارد در حالی که با انجام کار مشترک میان مدیریت نت و پیمانکاران داخلی و تامین کالا و مواد از سوی شرکت هزینه پرداختی به پیمانکاران به حدود 3 میلیارد ریال تقلیل یافته است.

 

مهندس عبدالمجید دقایقی افزود: براساس توافق با پیمانکاران، پرداختی پیمانکار پس از انجام 3 تا 5 عملیات به وسیله دستگاه، پرداخت می شود که با توجه به امکان ارایه 15مورد سیمانزنی یا اسید زنی در  ماه، هر دستگاه به طور میانگین افزون بر یک هزار و600 میلیارد ریال درآمد زایی دارد و در مدت کوتاه هزینه های صرف شده در این زمینه مستهلک خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: تا پیش از این، تعمیرات این تجهیزات در کارگاه های شرکت انجام می شد که بخش عمده ای از وقت متخصصان شرکت که در بخش های عملیاتی باید به کار گرفته می شد را به خود اختصاص می داد.

 

دقایقی گفت: در یک دوره نیز کار به پیمانکاران داخلی سپرده شد که تحویل آن با تاخیر انجام می شد و گاهی مدت زمان آن از یک سال فراتر می رفت و با برنامه ریزی برای ارایه کار مشترک میان شرکت و پیمانکاران بخش خصوصی روندکار به نحوی است که بازسازی کامل 4 دستگاه پمپ تراکت در مدت کمتر از یک سال با موفقیت انجام شد و با توجه به تجارب به دست آمده از این پس زمان بازسازی هر دستگاه به 3 ماه کاهش خواهد یافت.

 

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران افزود: در حوزه خدمات فنی شرکت نزدیک به 300 تجهیز مختلف فعالیت دارد و از جمله آنها بیش از 80 دستگاه پمپ تراکت است که تعمیرات اساسی آنها به صورت دوره ای یا برحسب نیاز صورت می گیرد. 

کد خبر 197092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =