17 حلقه چاه جدید توصیفی در خلیج فارس حفاری می‌شود

شانا _ گروه نفت: مدیر طرح‌های اکتشافی شرکت نفت فلات قاره ایران از حفاری 17 حلقه چاه در میادین خلیج فارس با هدف شناسایی ذخایر جدید و تعیین تکلیف میادین مشترک خبر داد.

منصور غیبی‌حیات در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: شرکت نفت فلات قاره ایران چندی است برای توصیف شرایط میادین خلیج فارس اعم از آنهایی که در حال تولید هستند یا برنامه توسعه‌ای آنها آغاز نشده، همچنین تعیین تکلیف میادین مشترک، اجرای دو بسته حفاری (12 حلقه‌ای و 5 حلقه‌ای) را برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: در این زمینه موافقت‌نامه‌ای (HOA) در آبان امسال‌ به منظور حفاری 12 حلقه چاه  توصیفی در خلیج فارس با شرکت پتروایران امضا شده است.

غیبی‌حیات ادامه داد: برای حفاری 5 حلقه چاه نیز، مصوبه مورد نیاز برای امضای HOA (موافقت نامه منجر به قرارداد) از شرکت ملی نفت ایران گرفته شده است و در حال مذاکره برای تامین بودجه مورد نیاز آن هستیم.

وی با تاکید بر این که در کنار حفاری این تعداد چاه، بسته‌های لرزه‌نگاری نیز پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: پیش از انجام حفاری‌ چاه‌ها، اطلاعات هیدروکربوری تعداد بسیاری از میادین موجود در خلیج فارس را با استفاده از لرزه‌نگاری‌های سه بعدی کسب کرده‌ایم و در پی کسب این اطلاعات از وجود ذخایر هیدروکربوری، در برخی از مناطق اقدام به حفاری خواهیم کرد.

مدیر طرح‌های اکتشافی شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان این که حفاری بسته‌های یاد شده حدود 3 تا 4 سال زمان نیاز دارد، افزود: بسته حفاری 5 حلقه چاه در خلیج فارس به یک شرکت خصوصی داخلی واگذار خواهد شد.


 

کد خبر 198346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =