رایزنی برای افزایش تعداد پروازهای فرودگاه نفت گچساران

گچساران _ شانا _ گروه نفت: رئیس فرودگاه نفت گچساران از رایزنی با مسئولان شرکت هواپیمایی نفت برای افزایش تعداد پروازهای هفتگی این فرودگاه خبر دارد.

مهندس مهراب لرکی در گفت وگو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: با تحقق عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه فرودگاه نفت گچساران، اولین پرواز هواپیما «در سطح متوسط » شرکت هواپیمایی نفت روز یک شنبه گذشته از مبدا تهران در این فرودگاه به زمین نشست.

 

وی با اشاره به این که فرودگاه گچساران یکی از فرودگاه های ملکی شرکت ملی نفت ایران است، افزود: تا پیش از این فرودگاه نفت گچساران به هواپیمای های مسافربری زیر سطح متوسط  خدمات ارایه می داد.

 

لرکی گفت: در اجرای طرح توسعه این فرودگاه در مرحله اول نسبت به افزایش طول باند و ایجاد یک پایانه موقت اقدام شد و فرودگاه برای پروازهای هواپیما هایی نظیر « فوکر اف 100» آماده سازی شد و اولین پرواز آزمایشی این نوع هواپیما هشتم تیرماه امسال با حضور وزیر نفت و مقام های استان کهگیلویه و بویر احمد صورت گرفت.

 

رئیس فرودگاه نفت گچساران با بیان این که طرح توسعه این فرودگاه از مصوبات سفر اول رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است، اظهار کرد: این طرح براساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری اجرا شده و پس از کسب مجوزهای لازم هم اکنون این فرودگاه با یک پرواز در هفته که روزهای یک شنبه از تهران به گچساران و بالعکس انجام می شود، خدمات دهی به شهروندان  این شهرستان را آغاز کرده است.

 

وی لزوم افزایش تعداد پروازها از این فرودگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با شرایط کنونی مسافران برای برگشت باید از وسائط نقلیه زمینی و یا از فرودگاه های مرکز استان و استان های همجوار استفاده کنند که انتظار می رود با اتخاذ تمهیداتی، در آینده نزدیک تعداد پروازهای این فرودگاه با هواپیماهای سطح متوسط که ظرفیت جا به جایی یک صد مسافر را دارند به دست کم دو پرواز در هفته افزایش یابد و این درحالی است که پرواز هواپیمایی فوکر 60  از مناطق عملیاتی صنعت نفت به این فرودگاه و بالعکس به طور مرتب و براساس برنامه صورت می گیرد.

 

لرکی گفت: فاز دوم توسعه این فرودگاه شامل ساخت پایانه جدید و تاسیسات جانبی و تجهیزات فرودگاهی است که برای اجرای آن بیش از 350 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

رئیس فرودگاه نفت گچساران توضیح داد: فاز نخست طرح که شامل افزایش طول باند و ایجاد یک ترمینال موقت است با 90 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی از سوی وزارت نفت به اجرا درآمد.

 

 

گچساران از شهرستان های تابع استان کهگیلویه و بویر احمد است و یکی از مناطق مهم نفت خیز کشور به شمار می آید.

 

راهبری بهره برداری و تولید از مخازن نفت و گاز این منطقه به عهده شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار دارد که  یکی از شرکت های تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است و فرودگاه نفت گچساران در حوزه عملیاتی این شرکت قرار دارد.

 

وزیر نفت در سفر اوائل تیرماه گذشته خود به گچساران در جریان بازدید از تاسیسات فرودگاه نفت این شهرستان، تامین اعتبار و شتاب بخشی در اجرای این طرح رفاه عمومی را مورد تاکید قرار داده بود. 

کد خبر 198388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =