عملیات اجرایی طرح توسعه پالایشگاه فراشبند آغاز شد

شانا _ گروه نفت: مجری طرح توسعه پالایشگاه گازی فراشبند از اتمام طراحی پایه پالایشگاه فراشبند 2 خبر داد و پیش‌بینی کرد که تا پایان آذر، بخشی از عملیات اجرایی این پالایشگاه آغاز شود.

سهراب قاسمی در گفت و گو با خبرنگار شانا، طرح توسعه پالایشگاه فراشبند 2 را برای فرآورش گاز تولیدی میدان‌های دی و سفیدزاخور اعلام کرد و گفت: این پالایشگاه برای فرآورش 21 میلیون مترمکعب گاز طراحی شده است.

وی افزود: البته 5 میلیون مترمکعب از این ظرفیت برای طرح توسعه میدان آغار پیش‌بینی شده است.

قاسمی با بیان این که این پالایشگاه شامل واحدهای فرآورش گاز، لخته‌گیر و جداکننده میعانات گازی است، اظهارکرد: پیمانکاران واحدهای فرآورش و لخته‌گیر مشخص شده‌اند و در تلاش هستیم تا برای واحد جداسازی نیز، پیمانکار مناسب انتخاب کنیم.

مجری طرح توسعه پالایشگاه گازی فراشبند درباره موارد مصرف گاز تولیدی از میدان‌های دی و سفیدزاخور نیز گفت: بخشی از گاز تولیدی این میادین برای تزریق به چاه های نفتی به مناطق نفت‌خیز جنوب ارسال و بخشی دیگر برای بهره‌برداری مردم و سایر واحدهای مصرف‌کننده به خط لوله سراسری گاز تزریق می‌شود.

به گزارش شانا، ظرفیت فرآورشی پالایشگاه فراشبند که در سال 1375 به بهره‌برداری رسیده، 42 میلیون متر مکعب در روز است. این پالایشگاه هم اکنون گاز تولیدی میادین آغار و دالان را دریافت و فرآورش می‌کند.
 

کد خبر 198826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =