روزانه 200 میلیون مترمکعب گاز در شرکت زاگرس جنوبی تولید می شود

شانا _ گروه نفت: مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از تولید روزانه 200 میلیون مترمکعب گاز در هشت ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

علی منتصری در گفت و گو با خبرنگار شانا تاکید کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با این حجم تولید از چهار منطقه نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان و سرخون و قشم حدود 50 درصد از گاز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی با بیان این که در هشت ماهه نخست امسال 94 درصد از برنامه تعیین شده برای تولید گاز در زاگرس جنوبی محقق شده است، تصریح کرد: شش درصد باقی مانده از برنامه نیز به دلیل انجام تعمیرات اساسی و نبود تقاضا از سوی شرکت ملی گاز ایران یا مناطق نفت‌خیز جنوب بوده است.

منتصری یادآور شد که در این مدت برای حفظ تولید، مونیتورینگ و پیگیری عملکرد مخازن نزدیک به 3 هزار و 506 عملیات درون‌چاهی و سرچاهی انجام شده است.

به گفته او همچنین از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 26 هزار آزمایش برای بررسی میزان نمک چاه‌ها و خوردگی تاسیسات انجام شده است.

به گزارش شانا، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیر مجموعه نفت مناطق مرکزی ایران است که شامل چهار منطقه عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان و قشم و سرخون با 9 میدان گازی فعال است. مناطق عملیاتی این شرکت در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان پراکنده است از این رو حفظ تولید در کنار نگهداری از تاسیسات و خطوط لوله کار بسیار دشواری است.

وظیفه اصلی این شرکت تامین گاز پالایشگاه های گازی فراشبند، فجر جم، سرخون بندرعباس و پارسیان لامرد، تامین گاز مورد نیاز برای تزریق به مخازن نفتی مارون و تولید مایعات گازی و ارسال آن به واحدهای پالایشگاهی مختلف است. در آینده نزدیک زاگرس جنوبی علاوه بر توسعه میدان های گازی فعلی و چند میدان گازی جدید به بهره برداری از میدان های نفتی خشت، سروستان و سعادت آباد نیز خواهد پرداخت.

 



   
 

کد خبر 199256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =