صرفه جویی در مصرف سوخت سکوی نفتی رسالت در خلیج فارس

شانا _ گروه نفت: معاون سکوی رسالت از صرفه‌جویی روزانه 6 هزار لیتر گازوییل در این سکو با نصب دو دستگاه توربین ژنراتور گازی و سوییچ‌روم‌های جدید خبر داد.

به گزارش شانا، حسین محمدی رئیسی، یکی دیگر از دستاوردهای نصب این توربین‌ها و راه‌اندازی سوییچ‌روم‌های جدید را در کنار صرفه‌جویی گازوییل، پیشگیری از آلودگی محیط زیست اعلام کرد.

وی گفت: نصب توربین‌های جدید و راه‌اندازی سوییچ‌رو‌م‌ها گامی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و افزایش تولید نفت در سکوی رسالت بوده است.

محمدی رئیسی یادآور شد: تعمیر پنج حلقه چاه رداپمپی و تعویض پمپ درون چاهی، ترمیم و اصلاح اسکرابرهای گاز برای تامین سوخت توربین‌ها، لوله‌کشی ورودی و خروجی گاز 3 دستگاه اسکرابر، سندبلاست و رنگ‌آمیزی سه دستگاه اسکرابر گاز، از دیگر اقدام های در دست اجرا در سکوی رسالت است.

چندی پیش رئیس منطقه عملیاتی لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران نیز به شانا گفته بود با نصب این توربین ها و راه‌اندازی یک کلیدخانه (switch room) ظرفیت تولید میدان رسالت به 13 تا 14 هزار بشکه در روز می رسد.

عباس رجب‌خانی با بیان این که هم‌اکنون 14 حلقه چاه در میدان رسالت حفاری شده است، تاکید کرده بود که برای افزایش برداشت از میدان چندی است برنامه تعمیراتی 6 حلقه چاه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تاکنون کار تعمیر 5 حلقه از آنها به اتمام رسیده است.

میدان رسالت (رخش) در سال ۱۹۶۹ کشف شد و در سال ۱۹۷۰ به بهره‌برداری رسید. این میدان در 95 کیلومتری جزیره لاوان قرار دارد. نفت تولید این میدان با یک خط لوله به میدان رشادت ارسال می‌شود و از آنجا به جزیره لاوان  می‌رود.




 

کد خبر 199374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =