شانا _ گروه بین الملل: شرکت سعودی آرامو عربستان قصد دارد 7 حلقه چاه اکتشافی گاز در دریای سرخ حفر کند.

به گزارش پایگاه خبری داوجونز از قاهره، خالد الفلاح، رئیس شرکت دولتی نفت عربستان سعودی (سعودی آرامکو) روز گذشته (11 دی) اعلام کرد: این شرکت قصد دارد 7 حلقه چاه اکتشافی گاز در بخش های کم عمق و عمیق دریای سرخ، در سواحل استان تبوک واقع در شمال غرب عربستان حفر کند.

وی با بیان این که بررسی ها نشان می دهد که استان تبوک دارای ذخایر هیدروکربنی است، به زمان اجرای این فعالیت اکتشافی اشاره نکرد.

شرکت آرامکو همچنین تولید گاز از میدان «میدیان» در تبوک را سال 2013 آغاز می کند؛ این میدان در دهه 1980 کشف شده است.

میدان میدیان دارای ذخایر بزرگ گازی است و گاز آن برای تامین سوخت نیروگاه های تولید برق استفاده خواهد شد.

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان نیز گفت: شرکت سعودی آرامکو تولید گاز از میدان میدیان واقع در بخش شمالی عربستان را به منظور تامین سوخت نیروگاه های برق سواحل غربی این کشور در سال 2013 آغاز می کند.

وی افزود: گاز میدان میدیان به عنوان سوخت جایگزین گازوییل، در نیروگاه های تولید برق استفاده خواهد شد.

النعیمی پیش تر گفته بود: شرکت سعودی آرامکو یک میدان گازی در بخش شمالی دریای سرخ، 26 کیلومتری (16 مایلی) شمال غرب شهر دابا کشف کرده است.

به گفته وی، شرکت سعودی آرامکو برای ارزیابی این میدان چاه های بیشتری حفر خواهد کرد.

شرکت آرامکو قصد دارد یک کارخانه با ظرفیت فرآورش روزانه 75 میلیون فوت مکعب گاز و خط لوله گازی برای تامین سوخت یک نیروگاه تولید برق در غرب بندر دابا بسازد.

شرکت سعودی آرامکو، بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان، به منظور پاسخگویی به تقاضای رو به رشد انرژی در عربستان به دنبال کشف گاز در همه نقاط این کشور است.

بندر دابا (Daba) در شمال غرب عربستان برای دریافت گاز فراساحلی و عرضه آن به سواحل غربی این کشور و تامین سوخت نیروگاه های تولید برق توسعه یافته است.

به محض تکمیل ساخت خط لوله گازی که میدان میدیان و دابا را به هم مرتبط می کند، عرضه گاز میدان میدیان به شهر تبوک در شمال غرب عربستان سال آینده آغاز می شود.

ذخایر نفت و گاز عربستان سعودی بیشتر در استان شرقی (Eastern Province) این کشور قرار دارد.

عربستان که با رشد سالانه حدود 8 درصدی مصرف برق رو به روست، قصد دارد به منظور ذخیره نفت برای صادرات و تامین سوخت نیروگاه‌های تولید برق، گاز بیشتری تولید کند.

کد خبر 199668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =