156 حلقه چاه نفت و گاز در 10 ماه امسال حفاری و تکمیل شد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل 156 حلقه چاه های نفت و گاز در 10 ماه امسال به وسیله ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

مهندس مهران مکوندی امروز دوشنبه ( 2 بهمن) در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: از این تعداد چاه 77 حلقه توسعه ای، 3 حلقه اکتشافی و 76 حلقه تعمیری بوده است که بیشترین حجم کار در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با حفاری 48 حلقه چاه توسعه ای و 54 حلقه چاه تعمیری صورت گرفت.

وی افزود: در شرکت ملی نفت مناطق مرکزی 11 حلقه چاه توسعه ای، 5 حلقه تعمیری، در شرکت نفت فلات قاره یک حلقه توسعه ای، 12 حلقه تعمیری، در شرکت مهندسی و توسعه نفت یک حلقه  توسعه ای، درحوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران 3 حلقه  اکتشافی و در قالب اجرای پروژه ها 16 حلقه چاه توسعه ای و 5 حلقه چاه تعمیری تکمیل و آماده بهره برداری شد.

مکوندی متراژ حفاری در مدت پیش گفته را 347 هزار و 94  مترعنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به شاخص برنامه تعیین شده 34 هزار و 295 متر افزایش دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اظهار کرد: از مجموع متراژ حفاری، 34 هزار و 500 متر به روش جهت دار انجام شده که از شیوه های جدید و از تخصص بالا بهره مند است.

وی افزود: در این مدت حفاری 26 حلقه چاه 491 روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی کارفرماها محقق شد که ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد.

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که با داشتن بیش از 70 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین با توان هزار، دو هزار و سه هزار اسب بخار، 90 درصد عملیات حفاری در مناطق خشکی و دریایی کشور را به عهده دارد.

این شرکت همچنین با بهره مندی از نیروهای مجرب و تجهیزات لازم بیش از 20 نوع خدمات فنی و تخصصی روی چاه ها را به شرکت های نفتی ارائه می دهد؛ این توانمندی از ویژگی های ممتاز شرکت ملی حفاری ایران به شمار می آید.

کد خبر 200508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =