تولید نفت در منطقه سیری 10 هزار بشکه افزایش می باید

شانا _ گروه نفت: رییس منطقه عملیاتی سیری در شرکت نفت فلات قاره ایران از افزایش 10 هزار بشکه‌ای تولید نفت در میادین این منطقه تا پایان سال خبر داد.

سیاوش باهر در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: پروژه افزایش تولید نفت از میادین جزیره سیری در قالب طرح‌‌های ازدیادبرداشت و نصب پمپ‌های دورن‌ چاهی برنامه‌ریزی شده است.

وی تزریق آب و شکافت اسیدی (Acid Fracturing)را از جمله روش‌های افزایش ضریب برداشت از میادین نفت و گاز کشور دانست و گفت: هدف از اجرای این روش‌ها حفظ و صیانت از مخازن، بالا بردن راندمان تولید و سعی بر نگه داشتن تولید در حد مطلوب است.

باهر همچنین به برنامه فلات قاره برای تبدیل شده جزیره سیری به هاب گازی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: برای این منظور چند خط لوله انتقال گاز از میادین مختلف به سیری و از این جزیره به کیش و قشم طراحی شده و در حال ساخت است.

وی افزود: مذاکرات خوبی هم با کشورهای همسایه در جریان است که در صورت توافق، گاز طبیعی از طریق جزیره سیری به کشورهای هدف صادر می‌شود.

به گزارش شانا، جزیره سیری در حدود 72 کیلومتری خط ساحلی ایران در جنوب بندر لنگه و 40 کیلومتری غرب جزیره ابوموسی واقع شده است. با اکتشاف نفت در خلیج فارس و فعال شدن شرکت نفتی سوفیران در این جزیره، نخستین بار استخراج نفت در این منطقه نفتی در سال 1355 آغاز شد.

میدان‌های الوند، نصرت، فروزان، سیوند، دنا و اسفند، از جمله میادین تحت مدیریت شرکت نفت فلات قاره ایران در این جزیره است.

 

کد خبر 200540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =