ناوگان زمینی حمل و نقل فرآورده های نفتی کشور نوسازی می شود

شانا _ گروه پالایش و پخش: مدیر تامین و توزیع فرآورده های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: ناوگان حمل و نقل فرآورده کشور با اختصاص 35 میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک ملت نوسازی خواهد شد.

حسین آقایان در گفت و گو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر گفت: هم اکنون در حال مذاکره برای دریافت این تسهیلات هستیم که در صورت توافق نهایی، با اختصاص این رقم، ناوگان زمینی حمل و نقل فرآورده کشور به نحو قابل ملاحظه ای بهسازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل فرآورده کشور شامل خرید و ورود هزار و پانصد دستگاه کشنده و مخزن خواهد بود که بخشی از این تجهیزات از شرکت های ایرانی قابل تامین خواهد بود.

آقایان درباره وضعیت ناوگان حمل و نقل فرآورده کشور گفت: هم اکنون حدود 11 هزار نفتکش شهری و تدارکاتی، حدود 2 هزار و 400 واگن مخزن دار فعال نفت کوره، 7 کشتی سوخت رسانی در خلیج فارس در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور فعال است که کار نقل و انتقال فرآورده کشور را به عهده دارند.

وی تصریح کرد: نقل و انتقال فرآورده همچنین از طریق حدود 14 هزار کیلومتر خط لوله فرآورده در کشور انجام می شود.

مدیر تامین و توزیع فرآورده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: عمر نفتکش های در حال تردد در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور هم اکنون 9 سال است که در مقایسه با استاندارد عرف جهانی از وضعیت خوبی برخوردار بوده و جوان محسوب می شود.

آقایان ابراز امیدواری کرد با افزایش طول خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی در کشور در طول برنامه پنجم توسعه و افق 1404 نیاز به توزیع فرآورده از طریق نفتکش های جاده پیما و ...  به نحو قابل ملاحظه ای کاهش و از این طریق امنیت و ایمنی انتقال فرآورده و خطوط ارتباطی کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش شانا، هم اکنون حدود 50 درصد هزینه های حمل و نقل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را هزینه حمل فرآورده از طریق نفتکش تشکیل می دهد؛ در سال 90 به طور میانگین روزانه 168 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی از طریق 6 هزار و 800 دستگاه کامیون نفتکش در جاده های کشور به مجاری عرضه، نیروگاه ها و دیگر مقاصد حمل شده است.

کد خبر 201224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =