دومین یادواره شهدای شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد

اهواز _ شانا _ گروه عمومی: دومین یادواره شهدای شرکت ملی حفاری ایران روز چهارشنبه (16 اسفند) با پیام مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت، در تالار اجتماعات این شرکت در اهواز برگزار شد.

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

 به گزارش خبرنگار شانا، در این آیین که در فضایی معنوی برگزار شد، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران این شرکت در دوران دفاع مقدس، جمعی از مسئولان کشوری، فرماندهان نظامی و انتظامی، شماری از نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت مدیره، مدیران و کارکنان شرکت ملی حفاری ایران حضور داشتند.

در این یادواره که به همت پایگاه مقاومت بسیج با همکاری روابط عمومی و دیگر بخش های شرکت برپا شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی از سوی گروه موزیک لشکر 92 زرهی خوزستان، پیام وزیر نفت توسط مهندس حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرائت شد.

در این پیام آمده است: نهضت الهی ملت شریف ایران در بهمن 57 به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست و جمهوری اسلامی ام القرای جهان اسلام شد و بیداری اسلامی را برای ملت های مسلمان به ارمغان آورد.

این انقلاب شکوهمند در طول سه دهه گذشته در تمامی فراز و نشیب ها توانست در مقابله با بیرحمانه ترین توطئه ها و تحریم های استکبار جهانی مقاومت نماید و ضمن پشت سرگذراندن موانع گوناگون به نماد مقاومت سایر ملل آزادیخواه تبدیل شود.

در این میان نقش آحاد جامعه، ایثار و جانبازی خیل عظیم ایثارگران و صبر و شکیبایی ایمانی خانواده های معزز شهدا دو رکن اساسی در بالندگی و راهبرد انقلاب اسلامی بوده است که پرچمدار آن بنیانگذار جمهوری اسلامی امام راحل می باشد و اینک در پرتو هدایت و درایت حکیمانه مقام معظم رهبری به مدد لاله های سربرآورده از خاک ایمان، راه به سوی سرمنزل نهایی می برد.

تلاشگران صنعت نفت در این برهه از زمان توانستند از بزرگ ترین آزمون سرفراز بیرون آیند، تقدیم بیش از یک هزار شهید گلگون کفن، از نقش ارزنده و پرشور  کارکنان صنعت نفت در طول حماسه دفاع مقدس حکایت دارد و سرعت فزاینده در گردش چرخ های صنعت نیز گواهی روشن بر کوشش فعالانه و خستگی ناپذیر در جبهه کار و تلاش و تقویت بنیه اقتصادی کشور است.

نام و نشان مبارک شهیدان تا ابد بر پیشانی تاریخ شکوهمند این ملت خداجوی باقی خواهد ماند، تا نسل های آینده بدانند که آرامش و امنیت چگونه حاصل شد و چه خون های پاک و مطهری نثار آن گردید تا این مردم در اوج اقتدار و عزت به حیات خود ادامه دهند.

یاد و خاطره همه شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، شهدای حماسه ساز صنعت نفت و شرکت ملی حفاری ایران را گرامی داشته و با کمال افتخار، مسرور از خدمتگزاری به ساحت بزرگوار شما خانواده های معظم و مکرم می باشم.

امیدوارم به فضل الهی روز به روز شاهد رشد و شکوفایی ایران اسلامی باشیم.

                                                                                                                                   

در ادامه مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا و حماسه های جاویدان دفاع مقدس گفت: امنیت، آسایش و پیشرفت های امروز کشور در عرصه های گوناگون و رسیدن به قله های رفیع، تنها به برکت جانفشانی شهدا است و ما مدیون خانواده های معزز شهدا هستیم و تکریم آنان یک ارزش و وظیفه همه آحاد جامعه است.

مهندس حمید رضا گلپایگانی افزود: در دوران دفاع مقدس، کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری همدوش رزمندگان اسلام در حماسه های غرورآفرین حضور یافتند و توانستند خدمات ارزنده ای به جبهه های نبرد ارائه کنند.

وی ادامه داد: این شرکت 42 شهید، 302 جانباز و 50 آزاده سرافراز دارد و امروز نیز ولایتمدار و گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب، در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت قدم هستند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: متخصصان این شرکت در شرایط کنونی تمام توان خود را به کار گرفته اند تا نیازهای صنعت نفت را پاسخگو باشند.

گلپایگانی دستاوردهای شرکت در سه دهه گذشته را درخشان توصیف کرد و گفت: کارکنان این شرکت علاوه بر تامین نیازهای صنعت نفت در بخش عملیات حفاری و خدمات جنبی در خودکفایی و خوداتکایی، گام های استواری برداشته به طوری که ساخت دکل های حفاری، پمپ های سیال، میکسر، سامانه پسماند، سامانه کنترل برق، ابزار جهت یابی، دستگاه نمودارگیری، تجهیزات حفاری افقی، ابزار درون چاهی و بسیاری از قطعات و تجهیزات بومی شده است و این روند پرشتاب همچنان ادامه دارد.

 مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: در این مدت سه هزار و 483 حلقه چاه نفت و گاز با متراژ بیش از  هفت میلیون و 500 هزار متر و بیش از 115 هزار عملیات خدمات فنی مهندسی به چاه های نفت و گاز ارائه شد.

 در این آیین امام جمعه موقت اهواز در سخنانی اظهار کرد: عزت، اقتدار و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکت خون شهدا است. 

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده افزود: رسالت ما امروز تجدید پیمان با شهدای گرانقدر و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این که وظیفه همه آحاد جامعه پاسداری از خون شهداست، گفت: موفقیت های کشور در ابعاد مختلف در جهان از برکت خون شهدای گرانقدر است؛ بنابراین ما باید پاسدار راه آنها و خدمتگزار خانواده معظم شهدا باشیم.

 حجت الاسلام حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران با فرمان مبارک امام خمینی (ره) تاسیس شد و لبیک گوی خوبی به این فرمان تاریخی و پاسخگوی نیازهای کشور بوده است.

 در این یادواره نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجموعه صنعت نفت از جمله ملی حفاری مجموعه ای پر افتخار و پر برکت برای کشور است.

 دکتر ناصر سودانی افزود: امروز برای ما بسی افتخار است که در جمع خانواده های معزز و مکرم شهدای والامقام صنعت حفاری کشور حضور داریم تا از این دریای معرفت بهره مند شویم.

 وی گفت: عزت، احترام و تکریم جمهوری اسلامی و ملت ایران در جهان از برکت خون شهدا و ایثارگران است و ما تا ابد مدیون آنان هستیم.

 سودانی با اشاره به این که انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی را برای ملت های مسلمان به ارمغان آورد، افزود: امروز با پایداری، ایستادگی و ولایتمداری مردم شریف ایران اسلامی روز به روز شاهد پیشرفت و شکوفایی کشور هستیم.

 در این آیین با هنرمندی سید جواد هاشمی یکی  از رزمندگان دوران دفاع مقدس، چند برنامه هنری که یادآور از خودگذشتگی حماسه سازان دوران دفاع مقدس بود اجرا شد، همچنین حاج صادق آهنگران در وصف جایگاه والای شهدا مداحی کرد.

 در پایان این آیین با اهدای لوح و هدایایی از خانواده های معزز شهدای شرکت ملی حفاری تجلیل شد. 

براساس برنامه ریزی انجام شده، خانواده شهدای صنعت حفاری روز پنج شنبه (17 اسفند) از یادمان های دفاع مقدس در جنوب کشور بازدید کردند.  

کد خبر 202623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =