سرمایه گذاری های نفتی پتروبراس در بخش اکتشاف و تولید افزایش می یابد

شانا _ گروه بین الملل: شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس) در نظر دارد بر اساس برنامه پنج ساله (2017-2013 ) سرمایه گذاری های نفتی خود را روی بخش های اکتشاف و تولید متمرکز کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت پتروبراس در نظر دارد از سال 2013 تا 2017، 236 میلیارد و 700 میلیون دلار در بخش های نفت و گاز سرمایه گذاری کند که بر اساس این برنامه سرمایه گذاری در بخش های اکتشاف و تولید افزایش می یابد، در حالی که سرمایه گذاری در بخش های پالایش، توزیع سوخت و تولید سوخت های زیستی (بیو فیولز) با کاهش رو به رو خواهد بود.

برنامه پنج ساله جدید سرمایه گذاری های نفتی شرکت پتروبراس در مقایسه با برنامه چهار ساله (2016-2012) تغییر چندانی نداشته است، این شرکت برزیلی در نظر گرفته بود در برنامه چهار ساله خود 236 میلیارد و 500 میلیون دلار در بخش های نفتی سرمایه گذاری کند.

بر اساس برنامه پنج ساله جدید شرکت پتروبراس ، سرمایه گذاری در بخش های حفاری، ساختمان چاه، سکوهای نفتی و دیگر بخش های اکتشاف و تولید با هدف توسعه ذخایر فراساحلی جدید با چهار درصد افزایش به 147 میلیارد و 500 میلیون دلار یا 62.3 درصد مجموع سرمایه گذاری های رسیده است.

بر اساس این برنامه، سرمایه گذاری در بخش های پالایشی با 1.1 درصد افت به 64 میلیارد و 800 میلیون دلار و سرمایه گذاری های در بخش های تولید گاز و دیگر منابع انرژی با 28 درصد کاهش به ی 9 میلیارد و 900 میلیون دلار می رسد.

سرمایه گذاری در بخش توزیع سوخت و سوخت های زیستی به ترتیب با 11 و 24 درصد افت همراه خواهد بود.

چشم انداز شرکت پتروبراس برای تولید نفت خام برزیل در سال 2020 بدون تغییر نسبت به برآوردهای پیشین، 5 میلیون و 200 هزار بشکه در روز اعلام شد.

بر اساس بررسی آماری سالانه شرکت انگلیسی بی پی، برزیل در سال گذشته میلادی به طور میانگین روزانه دو میلیون و ١٣٥ هزار بشکه نفت خام تولید کرده است.

با کشف میدان های نفتی بزرگ در آب های اطراف برزیل در سال های اخیر، عزم این کشور برای سرمایه گذاری در اکتشاف نفت جدی تر شده است؛ به طوری که قصد دارد در سال های آینده، به ششمین تولید کننده بزرگ نفت جهان تبدیل شود.

میدان های نفتی واقع در نواحی سب سلت (ذخایر نفت خام در زیر لایه های نمکی) در سال ٢٠٢٠ ٤٧ درصد از مجموع تولید نفت خام برزیل را نیز شامل می شود.
کد خبر 202824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =