رهایی از نقدینگی سرگردان جامعه با  سرمایه گذاری در نفت

شانا_ گروه نفت : مدیر عامل بورس انرژی تاکید کرد: در صورت توافق وزارت نفت ، شرکت ملی نفت و بانک مرکزی، از اوراق سلف نفتی میتوان برای جذب سرمایه های مردم و سرمایه گذاری مستقیم در پروژه های نفتی استفاده کرد.

"شاپورمحمدی" روز پنجشنبه درحاشیه نخستین روز برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا ، قراردادهای سلف استاندارد را از جمله ابزارهای مالی مطرح کرد که میتواند سرمایه مردم را به شکل مستقیم به سمت پروژه ها و طرح های نفتی سوق دهد.
وی گفت: وزارت نفت و شرکتهای تابعه آن با تخصصی که دارند می توانند نسبت به جذب این سرمایه ها و استفاده از انها در سرمایه گذاریهایشان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه درحال حاضر اوراق سلف نفتی دربورس انرژی پذیرش شده ، ابراز امیدواری کرد با همت وزارت نفت ،شرکت ملی نفت و بانک مرکزی توافقات لازم دراین زمینه به عمل آید و پیرو آن با انتشار این اوراق بتوانیم در سالجاری از این ابزار به عنوان راهکاری در جهت جذب نقدینگی استفاده کنیم.
به گفته ی مدیرعامل بورس انرژی ، جذب نقدینگی موجود در جامعه علاوه بر کمک به اقتصاد ، می تواند عاملی باشد تا این منابع سرگردان وارد حوزه های تورم زا نشده ونامتعادلی دراقتصاد را سبب نشود.
محمدی با بیان اینکه جذب سرمایه های مردم به اقتصاد حوزه نفت کمک می کند، گفت:با استفاده ازاین ابزارها میتوانیم منابع مالی موجود را از بی برنامگی و افسار گسیخته ای رها کرده و به سمت حوزه های مورد نیاز اقتصاد و به نفع رشدکشور سوق دهیم.
وی همچنین راهکار رهایی بودجه از وابستگی به درآمدهای نفتی را تمرکز بر درآمدهای مالیاتی دانست و گفت:بی شک مالیات منابع مختلفی دارد و صنعت نفت به واسطه گستردگی که دارد میتواند نقش موثر تری درجذب این مالیات ها داشته باشد.
محمدی تاکید کرد که اقدام در راستای کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی ، نباید عاملی باشد که حوزه نفت دچا ربی اهمیتی شده ، بلکه باید نوع برداشت از درآمدهای نفتی اصلاح شود.

کد خبر 203325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =