طرح تشکیل صندوق حمایت از زنان شاغل صنعت نفت در دست بررسی است

شانا_ گروه عمومی: معاون وزیر نفت در توسعه منابع انسانی و مدیریت گفت: طرح تشکیل صندوق زنان صنعت نفت به منظور حمایت مالی و ارائه تسهیلات به زنان شاغل در این صنعت در دست تهیه و بررسی است.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر کریم سلحشور در آیینی که امروز (چهارشنبه 11 اردیبهشت) به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن در محل وزارت نفت برگزار شد، گفت: برای به نتیجه رسیدن این طرح، هم اکنون مشغول رایزنی با صندوق بازنشستگی صنعت نفت هستیم.

وی افزود: چنانچه این طرح به نتیجه برسد، با کسر مبلغ اندکی از حقوق و انباشت آن در صندوق مزبور، به زنان شاغل در صنعت نفت تسهیلاتی ارائه خواهد شد.

او همچنین از حضور یک نماینده زن در شورای عالی بازنشستگی صنعت نفت خبر داد و گفت: در گذشته هیچ زنی به نمایندگی از زنان شاغل در صنعت نفت در این شورا وجود نداشته است.

احصای سمت های اناث پذیر

معاون وزیر نفت در توسعه منابع انسانی و مدیریت  گفت :  به علت ماهیت عملیاتی صنعت نفت، بسیاری از سمت های موجود در آن مختص مردان است ولی سمتهای مشترک بین مردان و زنان نیز قابل توجه هستند.

وی با یادآوری تشکیل کارگروه ویژه بانوان صنعت نفت در تیرماه سال گذشته اظهار کرد: این کارگروه با 9 نفر عضو و برگزاری 9 جلسه تا کنون تصمیم های متعددی گرفته است که تصویب افزایش مرخصی زایمان، افزایش مبلغ هزینه مهد کودک، پیگیری اجرای طرح دورکاری و ... برخی اقدام های این کارگروه محسوب می شود.

به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن، امروز آیینی با حضور دکتر کریم سلحشور، معاون وزیر در توسعه منابع انسانی و مدیریت، فرهاد بهروزی، مشاور وزیر در امور ایثارگران، مجید چگنی، رئیس مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت، اسحق رویور، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و مسئولان ستادی در محل وزارت نفت برگزار شد.
کد خبر 203948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =