کمک های هزار میلیارد ریالی صنعت نفت در زدودن غبار فقر و محرومیت

شانا_ گروه عمومی: صنعت نفت کشور 757 پروژه با اعتباری افزون بر 3495 میلیارد ریال، تنها در بخش خدمات محرومیت زدایی تقبل کرده که از این تعداد 601 پروژه آن با هزینه 1146 میلیارد ریال به انجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار شانا، صنعت نفت کشور به منظور کمک به زدودن چهره فقر و محرومیت، همچنین پیرو مصوبات سفرهای استانی پر برکت مقام معظم رهبری و هیئت دولت، تعداد 316 پروژه مرتبط با کمیته امداد شامل 229 واحد خانه محرومان، 17 مجتمع فرهنگی، ساماندهی 2 گلزار شهدا و تعدادی خرید تجهیزات با اعتباری افزون بر 296 میلیارد ریال و تعداد 175 پروژه مرتبط با سازمان بهزیستی شامل احداث 85 باب خانه محرومان و 22 مجتمع توانبخشی به همراه تعهد تامین 68 مورد خرید تجهیزات مورد نیاز با اعتباری افزون بر 205 میلیارد ریال تعهد کرده است.

بخش عمده طرح های یادشده، شامل 309 طرح از طرح های مربوط به کمیته امداد تکمیل و مبلغ 284 میلیارد ریال  همچنین تعداد 170 مورد از طرح های مربوط به سازمان بهزیستی تکمیل و مبلغ 188 میلیارد ریال پرداخت شده است.

افزون بر فعالیت های یاد شده، تعداد 222 طرح مختلف عام المنفعه شامل ده ها مورد احداث پارک و بوستان عمومی، شبکه های جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه های مربوطه، سالن های اجتماعات، احداث موج شکن، ساحل سازی و سایر پروژه ها با اعتبار افزون بر 2922 میلیارد ریال، از سوی این صننعت در سطح کشور تعهد و تعداد 79 طرح آنها با هزینه 606 میلیارد ریال تکمیل شده است.

در حقیقت وظیفه ذاتی صنعت نفت، تولید و استخراج نفت و گاز و تامین بخش عمده ای از درآمد ملی کشور بوده است؛ با وجود این، توسعه و عمران مناطق محرومی که تاسیسات نفت و گاز در آنها مستقر هستند و حتی سایر مناطق محروم کشور، همواره یکی از دغدغه های مدیران و مسئولان این صنعت به ویژه در سال های اخیر بوده است.

در این بین سفرهای مقام معظم رهبری و هیئت دولت به تمامی استان های کشور و لمس مشکلات و نارسایی های مردم موجب شتاب بخشی به اجرای پروژه های محرومیت زدایی شرکت های نفت و گاز سراسر کشور شد.

هرچند این صنعت از گذشته، نسبت به پیرامون خود و نیازمندی های مردم مناطق مختلف کشور بی توجه نبوده و همیشه در کنار وظیفه ذاتی خود، در زدودن محرومیت از جای جای کشور پیشگام بوده است، اما این امر در دولت های نهم و دهم طبق یک برنامه ریزی منسجم شتاب گرفت.

هم اکنون صنعت نفت ایران علاوه بر سرمایه گذاری های زیربنایی به منظور توسعه اقتصادی در بخش های آموزشی، ورزشی، بهداشتی، محرومیت زدایی، راه و جاده و ... پروژه های بسیاری را تعهد و هزینه های زیادی را متقبل شده است.

دعای خیر مردم محرومی که از آثار و برکات وجود نفت در سرزمین خود بهره مند می شوند نیز قابل توجه است. قدرشناسی اهالی روستاها و شهرهای محروم کشور در تمام این سالها، موجب خشنودی و همچنین سنگین تر شدن وظایف مسئولان این صنعت شده و سبب می‌شود که این تلاش ها تا رفع کامل غبار فقر و محرومیت ادامه داشته باشد.

کد خبر 204133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =