اولین آیین نامه نظام‌های اداری و استخدامی و حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت تدوین شد

شانا_ گروه عمومی: معاون توسعه منابع انسانی وزیر نفت از تدوین اولین آیین‌نامه ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت درخصوص نظام‌های اداری و استخدامی و حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت در این معاونت خبر داد.

به گزارش شانا، دکتر کریم سلحشور در این باره گفت: نظام‌های اداری و استخدامی و حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت با رویکرد رقابت پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص، تابع آیین‌نامه خاصی است که با پیشنهاد وزارت نفت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، به تصویب رئیس‌جمهوری خواهد رسید.


وی با اشاره به تکمیل بازنگری پیش‌نویس آیین‌نامه ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت در فروردین ماه امسال اظهار کرد: باتوجه به روزآمدسازی همه سازوکارهای مرتبط با نظام‌ها و سامانه‌های اداری و استخدامی و حقوق و مزایای کارکنان مشمول، تدوین و تصویب این آیین‌نامه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر سلحشور با اشاره به برخی فصول آیین‌نامه ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت افزود: ساختار سازمانی و نظام‌های طبقه‌بندی و ارزیابی مشاغل، تامین نیروی انسانی و استخدام، آموزش و توانمندسازی کارکنان، حقوق و فوق‌العاده‌ها، انتصابات و ترفیعات، مزایا و برنامه‌های حمایتی، رفاهی، اجتماعی و سلامت، همچنین بهبود بهره‌وری و تحول اداری از جمله فصول اصلی و رئوس مورد توجه این آیین‌نامه است.

وی پیش‌تر تصریح کرده بود که قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، قانونی است که در سال‌های گذشته، پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به این وزارتخانه ابلاغ شده است.

ماده ١٠ این قانون که ناظر بر تنظیم و تدوین آیین نامه نظام‌های اداری، استخدامی، حقوق و مزایای وزارت نفت است، به عنوان یک ماده مهم و بنیادین، مورد بررسی، تنظیم و تدوین قرار می گیرد، سپس به دولت ارائه خواهد شد.

کد خبر 205971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =